صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / اتمام پروژه های ورزشی استان به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیازمند است
اتمام پروژه های ورزشی استان به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیازمند است

مدیر کل ورزش و جوانان استان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد

اتمام پروژه های ورزشی استان به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیازمند است

مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: اتمام پروژه های ورزشی استان به اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان نیاز دارد این در حالی است که مجموع اعتبارات استانی و ملی این اداره کل حدود 24 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار کسب و کار،دهکردی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته تربیت بدنی با اشاره به تکمیل پروژه های ورزشی استان گفت: اتمام پروژه های ورزشی استان به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد این در حالی است که مجموع اعتبارات استانی و ملی این اداره کل حدود ۲۴ میلیارد تومان است که رقم بسیار پایینی برای اتمام پروژه های می باشد.
وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های این سازمان باید از بخش خصوصی کمک گرفت افزود: اعتبارات دولتی چه استانی و چه ملی با تمام پیگیری های انجام شده افزایش چشمگیری نداشته و سیاست این اداره کل بر برون سپاری و واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است .
کریمی تصریح کرد: علاوه‌ بر کمبود اعتبارات مشکلات بازار و تورم نیز بر این مشکل دامن زده است. قیمت‌ها به یک باره افزایش یافت و پیمانکار نیز با مشکل در این زمینه روبه‌رو شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه با اشاره به توسعه ورزش در مناطق روستایی گفت: تا کنون یکصد خانه ورزشی در سطح استان افتتاح و به بهره برداری رسیده و بیش از ۱۰۰ خانه ورزشی دیگر نیز در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهد شد.
وی در خصوص ساختمان خوابگاه ورزشکاران گفت:ساختمان این خوابگاه در حدود ۱۶ سال نیمه تمام رها شده بود و مشکل اساسی این خوابگاه ۲ میلیارد بدهی بابت زمین این ساختمان بود که توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان از این بدهی را پرداخت و مابقی طی سه سال پرداخت شود.
کریمی با اشاره به احداث خانه جوان گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به احداث خانه‌های جوان اختصاص یافت که براساس مصوبه نیز ۲۰ درصد از اعتبارات ورزشی به این امر اختصاص یافت که تعداد خانه‌های جوان از ۱۰ عدد به ۲۰۰ عدد رسیده است.
در ادامه این نشست علیرضا تشنیزی معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اداره کل ورزش و جوانان استان میزبان ۳۴ دوره مسابقات ورزشی کشوری در رشته ها مختلف بوده است.
وی با اشاره به برنامه های هفته تربیت بدنی گفت:در هفته تربیت بدنی ۷۲۴ عنوان برنامه اجرا می شود که حمایت از ورزش روستایی که در این هفته ۱۱۰ خانه ورزش روستایی جدید افتتاح می شود، برگزاری ۲۴ جشنواره ورزشی، ۱۰۳ افتتاحیه، برگزاری ۴۵۰ مسابقه ورزشی، برگزاری ۳۸ برنامه همگانی شامل همایش های خانوادگی، کوهنوردی و …، برگزاری ۲ نمایشگاه و کارگاه های آموزشی ، افتتاح ۳ سالن ورزشی در سطح استان،برگزاری جام تندرستی در سطح استان، همایش دوچرخه سواری و برگزاری ۹ کارگاه ازدواج از جمله برنامه های این اداره در هفته تربیت بدنی می باشد.
تشنیزی در ادامه با اشاره فعالیت رشته ورزشی ژیمناستیک استان، عنوان کرد: متاسفانه ژیمناستیک استان حدود ۴ سال به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمده بوده اما خوشبختانه در ماه های اخیر بویژه یکماه اخیر این رشته ورزشی در استان فعال شده است.
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: کشتی‌گیران استان نیز پس از ۳۲ سال برای نخستین‌ بار در رده سنی جوانان توانستند مقام اول تیمی را کسب کنند که ماه آینده نیز مسابقات بزرگسالان برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.