صفحه اصلی / اصناف / برندها / بنیان گذار شرکت مایکروسافت از دنیا رفت

بنیان گذار شرکت مایکروسافت از دنیا رفت

به تازگی خبری شوکه کننده در مورد شرکت مایکروسافت منتشر شد . بنیان گذار شرکت مایکروسافت درگذشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، امروز روز غم انگیزی برای دنیای تکنولوژی است. یکی از بنیان گذاران شرکت مایکروسافت آقای پال الن در سن ۶۵ سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت. این اسطوره پیشگام دنیای تکنولوژی در سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد و درمان خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد اما یکم اکتبر خبری منتشر شد که نشان می داد بیماری او بازگشته است. او با خواهر خود زندگی می کرد و فرزندی نداشت. میراث او برای دنیای تکنولوژی تا سالیان سال باقی بماند.

خلق مایکروسافت
او در کنار بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و اسم اصلی این شرکت ایده ی او بوده است. مهم تر از همه ، او معامله ای را انجام داد و باعث شد این غول تکنولوژی شکل بگیرد. او سیستم عامل سریع و کثیف تیم پیترسون را در سال ۱۹۸۰ خریداری کرد و با کمک کمپانی تولیدکننده DOS اولین کامپیوتر شخصی IBM را تولید کرد. او تا سال ۱۹۸۲ جز کارمندان این شرکت بود اما تا سال ۲۰۰۰ سعی کرد تا در سیستم مایکروسافت باقی بماند اما در نهایت تصمیم گرفته شد که او به عنوان مشاور دورادور با شرکت مایکروسافت همکاری داشته باشد.

فعالیت های بنیان گذار مایکروسافت
این تنها بخشی از اثر گذاری این شخص برای شرکت مایکروسافت بود. او خالق ۴۳ پتنت آمریکا با نام خود است و یکی از بزرگترین سرمایه گذارن در دنیای تکنولوژی شناخته می شود. او فعالیت بسیاری در استارتاپ های مختلف داشته است که هر یک توانسته اند به موفقیت های عظیم دست پیدا کنند. البته باید این موضوع را اشاره کنیم که تمام ایده های او مورد استقبال قرار نمی گرفت و با بعضی از آنها نیز مخالفت صورت می گرفت.

تاثیرگذاری مرگ بنیان گذار مایکروسافت روی مجموعه
هنوز زود است بگوییم که مرگ آلن چه تاثیری روی خیلی از مجموعه ها خواهد گذاشت. اما هنوز امیدواری هایی در این زمینه وجود دارد این مجموعه ها به فعالیت خود ادامه دهند. استیو بالمر هم توییتی درباره ی پال آلن منتشر کرده و نوشته است: « پال واقعا یک انسان فوق العاده ، روشنفکر و الهام بخش و یک دوست بی نظیر بود. دل من برای او تنگ می شود.»

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.