صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وکلای ترامپ پاسخ سوالات مولر را می‌دهند

وکلای ترامپ پاسخ سوالات مولر را می‌دهند

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع گزارش داد، پس از چند ماه مذاکره میان رابرت مولر و تیم حقوقی دونالد ترامپ، سرانجام پیشرفتی حاصل شده و قرار است رئیس‌جمهوری آمریکا به پرسش‌های بازرس ویژه پاسخ دهد.

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ ماه گذشته گفته بود که مولر قصد دارد پیرو یک‌سری سوال و جواب مکتوب از رئیس‌جمهوری، مصاحبه‌ای هم با وی داشته باشد اما این درخواست با مقاومت تیم حقوقی ترامپ روبه‌رو شده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، بحث درباره مصاحبه هنوز به سرانجام نرسیده اما منابع مطلع به این خبرگزاری گفته‌اند که مولر پاسخ‌های مکتوب به پرسش‌هایش را خواهد پذیرفت؛ بدون این که از وکلای ترامپ درباره اقدامات بعدی تعهدی گرفته باشد.

دو روز قبل از این گزارش، رودی جولیانی به رویترز گفته بود: ما موافق سوالات بعدی نیستیم؛ مادامی که سری اول سوالات پرسیده شود، جواب داده شود و یک نفر به ما توضیح دهد که چرا همین سوال و جواب‌ها کافی نیست.

جولیانی سپس تصریح کرد که ترامپ مشتاق پاسخ به سوالات دراین باره است که آیا کمپین انتخاباتی او با مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ تبانی کرده است یا نه. مولر اما در تحقیقات خود بر این مسأله نیز تمرکز دارد که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا مانع انجام تحقیقات درباره پرونده روسیه شده است یا نه، که به گفته جولیانی، ترامپ نمی‌خواهد دراین باره با مولر مصاحبه کند.

ترامپ در مصاحبه‌ای که سال گذشته با شبکه خبری ان‌بی‌سی انجام داد، تصمیم خود به اخراج جیمز کومی، رئیس وقت اف‌بی‌آی را مرتبط با پرونده تحقیقات درباره دخالت احتمالی روس‌ها در انتخابات عنوان کرد. در آن زمان کومی این پرونده را هدایت می‌کرد.

نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه با هدف پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مداخله کرده است. مسکو این اتهام را نپذیرفته و ترامپ نیز اتهام تبانی با روسیه و جلوگیری از اجرای عدالت را رد کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.