صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرستاده سازمان ملل دیگر مورد قبول فلسطینی‌ها نیست
فرستاده سازمان ملل دیگر مورد قبول فلسطینی‌ها نیست

فرستاده سازمان ملل دیگر مورد قبول فلسطینی‌ها نیست

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در سخنانی ضمن انتقاد از اقدامات فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که رهبران فلسطین دیگر با وی همکاری نمی‌کنند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در سخنانی ضمن اشاره به تخطی نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از نقش خود برای حل مناقشه از طریق تلاش برای امضای توافق میان اسرائیل و جنبش حماس، اعلام کرد که رهبری فلسطین از این پس با ملادینوف همکاری نخواهد کرد.

مجدلانی افزود: ما به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ابلاغ کرده‌ایم که ملادینوف دیگر مورد قبول تشکیلات خودگردان فلسطین نیست.

مجدلانی تاکید کرد: ملادینوف به دلیل تلاش برای امضای توافقاتی میان اسرائیل و حماس که کنترل نوار غزه را به دست دارد، از نقش خود تخطی کرده و همین اقدامات به امنیت ملی فلسطین و یکپارچگی فلسطینی‌ها آسیب می‌زند.

این درحالی است که سازمان ملل و خود ملادینوف تا بدین لحظه هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر، دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل  نیز اظهار کرد: فلسطینی‌ها بعد از اینکه شعار “نه به اسرائیل و امریکا” را سر دادند، الان می‌گویند “نه” به سازمان ملل.

وی گفت: محمود عباس، (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) با این تصمیم خود، تشکیلات خودگردان فلسطین را در عرصه بین‌المللی به انزوا می‌کشاند که در نهایت ضرر آن متوجه ملت فلسطین خواهد شد.

نیکلای ملادینوف به همراه مصر در حال تلاش برای دستیابی به یک توافق آتش بس طولانی مدت میان حماس و اسرائیل است. در گفتگوهای غیرمستقیم میان اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر و سازمان ملل، نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین حضور ندارند و همین مساله موجب نارضایتی آنها شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.