صفحه اصلی / دسته بندی نشده / با اجرای درست اقتصاد مقاومتی کشور در برابر تحریم‌ها مقاوم می‌شود
با اجرای درست اقتصاد مقاومتی کشور در برابر تحریم‌ها مقاوم می‌شود

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه:

با اجرای درست اقتصاد مقاومتی کشور در برابر تحریم‌ها مقاوم می‌شود

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه «برای توسعه اقتصاد کشور نباید به عامل خارجی تکیه کرد»، گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی اجرایی شود می توان کشور را در مقابل تمامی تهدیدها و تحریم ها مقاوم کرد.

هادی قوامی

به گزارش کسب و کار نیوز، هادی قوامی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی با بیان این مطلب تصریح کرد: عامل بیش از ۷۰ درصد از نارضایتی های موجود در کشور حاصل ناهماهنگی بین دستگاهی است که منشاء داخلی دارد و اگر بتوان قدرت تولید را افزایش داد تبدیل به یک قدرت خواهیم شد وگرنه با نگاه توزیع و پخش به جایی نخواهیم رسید.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با تاکید بر اینکه «باید راهکارهایی را برای جلوگیری از خروج نقدینگی در استان طراحی و آن ها را به مرحله اجرا دربیاوریم»، افزود: در حال حاضر صندوق هایی در استان وجود دارند که این صندوق ها با اعطای تسهیلات با نرخ سود بسیار پایین موجب ایجاد اشتغال شده اند و در حقیقت این صندوق ها مایه برکت هستند.

وی ادامه داد: اما موسساتی هستند که نقدینگی را در استان جذب کرده و سپس به مراکز خود در شهرهایی همچون تهران و مشهد ارسال می کنند.

قوامی اظهار کرد: چند موسسه مالی در اسفراین وجود دارند که نقدینگی مردم را جمع و به هنگام غروب این نقدینگی ها را به تهران و مشهد ارسال می کنند.

وی تصریح کرد: از یک میلیون و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در کشور ۶۲ درصد از آن فقط در استان تهران است که بخشی از نقدینگی موجود در استان هایی همچون خراسان شمالی به آنجا فرستاده می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس خاطرنشان کرد: باید نقدینگی خراسان شمالی در داخل استان بچرخد تا بتوان با این ظرفیت اشتغال ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: موسسات مالی در این استان سکوی پرتابی هستند که موجب خروج نقدینگی از خراسان شمالی می شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.