صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان: تلاش می‌کنیم با جوانان به قهرمانی برسیم
سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان: تلاش می‌کنیم با جوانان به قهرمانی برسیم

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان: تلاش می‌کنیم با جوانان به قهرمانی برسیم

سرمربی تیم فوتسال بانوان سپاهان می‌گوید امسال، سال اعتماد به جوانان است می‌خواهیم با ترکیب جوانان و با تجربه‌ها به قهرمانی برسیم ومی دانیم که کار سختی پیش رو داریم اما داشتن انگیزه و امید هر چیزی را امکان پذیر می‌کند.

سمیه شهبازی

سمیه شهبازی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شروع تمرینات سپاهان برای آمادگی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان اظهار کرد: تمرینات خود را از اوایل مرداد ماه با بدنسازی شروع کردیم. با توجه به اتفاقاتی که در فصل گذشته برای تیم رخ داد این فصل سعی کردیم شروع خوبی داشته باشیم. اکثر بچه‌ها نیز از بازیکنان فصل قبل هستند که با آنها ادامه دادیم.

وی از زمرد سلیمانی، افسانه اقبال، فروغ موری و زهرا خندان به عنوان بازیکنان جدا شده از سپاهان نام برد و افزود: شاهمرادی از همیاری ارومیه، فیضی و محققیان ذوب آهن و نیکخواه از ایلام به تیم سپاهان پیوستند. تمام تلاش ما بر این بوده که با توجه به بازیکنانی که از دست دادیم بتوانیم بازیکنان با کیفیتی را جذب کنیم که در طول لیگ دچار مشکل نشویم.

*می خواهیم به جوانان فرصت دهیم

وی در پاسخ به این که با جدایی سلیمانی و موری در درون دروازه و خط حمله دچار مشکل خواهید شد یا خیر، گفت: به هرحال بازیکنان جدید ظرفیت و پتانسیل را دارند اما تجربه‌ای که آن‌ها داشتند را ندارند. سلیمانی و موری از بازیکنان با تجربه ایران هستند. اما امسال سال بازیکنان جوان برای تیم ما است. فرای هر نتیجه‌ای که کسب کنیم هر چند تمام تلاش خود را برای قهرمانی خواهیم کرد؛ اما به دنبال استفاده از جوانان هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پتانسیل اصفهان بسیار بالا است و اگر بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم، می‌توانیم خروجی خوبی در تیم‌های ملی داشته باشیم. من بیشتر به دنبال اهداف بلند مدت هستم و باشگاه هم موافقت کرده چرا که باشگاه سپاهان همیشه یک باشگاه بازیکن ساز بوده است و حرف اول در کشور را می زند و در بخش بانوان نیز همین نگاه را دارند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان با اشاره اینکه باشگاههای ما هنوز در بخش بانوان آکادمی فوتبال ندارند، تصریح کرد: ذوب آهن وسپاهان از جمله باشگاههایی هستند که همیشه در تمامی رده‌ها تیم‌های پایه‌ای خوبی داشتند تا در آینده جذب تیم بزرگسالان باشگاه شود اما متاسفانه هنوز در فوتبال این فرصت به دست نیامده است. بنابراین ما مجبور هستیم به نوعی بازیکنان جوان را در کنار بازیکنان با تجربه قراردهیم تا در آینده بتوانیم با فعال کردن آکادمی فوتبال بانوان مسیر تربیت و سرمایه گذاری فوتبال که در بخش آقایان داریم در بانوان نیز در پیش بگیریم.

وی ادامه داد: به همین منظور امسال سعی می‌کنیم بیشتر از جوانان استفاده کنیم تا کم کم به جایی برسیم که تیمی کاملاً بوم داشته باشیم، حضور جوانان در تمرینات در کنار بازیکنان باتجربه و همچنین بازی در لیگ می‌تواند آن‌ها را به رشد وبالندگی مناسب برساند.

شهبازی اظهار کرد: یک اردوی خوب با حمایت باشگاه در صفاییه داشتیم و بعد از مدتی کار بدنسازی کارهای تاکتیکی را به بدنسازی اضافه کردیم چون نزدیک به شروع لیگ هستیم. ۲۵ آبان ماه لیگ شروع می‌شود و امیدواریم بتوانیم نتایج درخشان فوتبال اصفهان را تکرار کنیم.

*۵ تیم با حامی و باکیفیت بهتر از ۱۰ تیم بی کیفیت

وی در خصوص شروع لیگ و اولین بازی تیمش در این فصل گفت: اولین بازی ما در فصل جدید با تیم استقلال خوزستان است که گویا این تیم انصراف داده است، البته هنوز قطعی نیست. از نظر من لیگ اگر با ۵ تیم خوب و قوی برگزار شود بهتر از لیگی است که با ۱۰ تیم بی کیفیت و بدون حامی که در مسیر لیگ تا پایان یکی یکی کنار می‌روند، این مساله کیفیت لیگ را پایین می‌آورد و موافق نیستم.

وی بازگشت ملوان بندر انزلی به لیگ برتر فوتبال بانوان را یک اتفاق خوب دانست و خاطر نشان کرد: ملوان تیمی بوده که چندین سال در لیگ برتر حضور داشته و از تیم‌های خوب و جوندار فوتبال بانوان است که فوتبال با کیفیت و خوبی بازی می‌کند. تیم‌هایی مثل ملوان که فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارند اگر به لیگ اضافه شوند خوب است، بودن این تیم‌ها در لیگ موجب بالاتر رفتن سطح بازی‌ها، لیگ و افزایش کارآیی و عملکرد بازیکنان ئ در نهایت به تیم‌های ملی است.

*کانون هواداران در بخش بانوان فعال تر می شود

وی همچنین در خصوص کانون هوداران سپاهان در بخش بانوان گفت: زمین صفاییه اختصاصی بانوان است در بخش هواداران به دنبال تشکیل کانون هواداران و لیدر بانوان بودیم که در نهایت به کانون هواداران کل باشگاه سپردیم و آن‌ها دنبال این مساله هستند که امیدوارم امسال بتوانیم در بخش بانوان نیز شاهد حضور هواداران خوب بانوان در ورزشگاه باشیم.

*به دنبال کسب نتایج خوب در قهرمانی جوانان آسیا هستم

مربی تیم ملی جوانان همچنین با اشاره به اردوهای خوب تیم ملی وبازی های تدارکاتی این تیم با تیم‌های اردن و بزرگسالان کشورمان تاکید کرد: برگزاری ارودهای مستمر و همچنین انجام دیدارهای دوستانه می‌تواند به کادر فنی تیم در شناسایی نقاط ضعف وقوت کمک کند و در کنار آن نیز تجربه بازیکنان نیز بالا می‌رود.

شهبازی تصریح کرد: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۹ عازم میانمار هستیم، شناخت آنچنانی نتوانستیم از تیم‌هایی مثل میانمار و لائوس داشته باشیم و تنها می دانیم که کشورهای جنوب شرق آسیا همیشه سرعتی هستند و سرعت آن‌ها تیم‌هایی قدرتی مثل ما را اذیت می‌کند. میانمار در این گروه اصلی‌ترین حریف ما به شمار می‌رود که به نوعی ناشناخته است. تجربه تیم‌های جنوب شرق آسیا نسبت به تیم ما بسیار کم است. آن‌ها تمرینات و مسابقات زیادی را شرکت کردند. ما نیز اگر بیشتر و منظم تمرین کنیم و در مسابقات بیشتری شرکت کنیم می‌توانیم این فاصله را سریع‌تر کوتاه کنیم تا از بین برود، البته حرکت رو به جلو داریم قبول دارم که آهسته است اما اگر این مسیر را خوب و قوی ادامه می‌دهیم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.