صفحه اصلی / استان ها / زنجان / خروج از کشور، بیمه اختیاری را قطع نمی‌کند
خروج از کشور، بیمه اختیاری را قطع نمی‌کند

مدیرکل تامین‌ اجتماعی استان زنجان:

خروج از کشور، بیمه اختیاری را قطع نمی‌کند

مدیرکل تامین‌ اجتماعی استان زنجان گفت: افراد در صورت خروج از کشور می‌توانند بیمه اختیاری خود را ادامه دهند.

پرواز

مسعود علیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیمه‌شوندگان اختیاری در صورت خروج از کشور می‌توانند بیمه اختیاری خود را ادامه دهند. به این صورت که فیش بیمه را از طریق اینترنت دریافت کنند و حق بیمه را نیز از طریق اینترنت واریز کنند.

این مسئول ادامه داد: سامانه جدید سازمان تامین اجتماعی بخش ویژه‌ای برای افرادی که در خارج کشور اقدام به بیمه‌پردازی می‌کنند راه‌اندازی کرده است و افراد درصورت بروز هر گونه مشکل می‌توانند پیگیری‌های لازم را از طریق آن بخش انجام دهند .

وی افزود: افرادی که از ردیف بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی خارج شوند، با دارا بودن حداقل ٣٠ روز سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند بیمه خود را به صورت اختیاری ادامه دهند؛ در واقع حداکثر شرط سنی برای پذیرش تقاضای ادامه بیمه به طور اختیاری ۵٠ سال تمام برای مردان و زنان است ولی اگر فرد بیش از ۱۰ سال سابقه حق داشته باشد، از اعمال شرط سنی معاف می‌شود.

علیاری تصریح کرد: میزان دستمزد برای افرادی که بیش از ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند، معادل با میانگین آخرین ٣۶٠ روز قبل از تقاضای ادامه بیمه به طور اختیاری است، مشروط بر این‌که مبلغ مذکور از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در زمان تقاضا کمتر نباشد و میزان دستمزد برای کسانی که کمتر از ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند به انتخاب متقاضی بین حداقل و حداکثر تعیین می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.