صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / هیات رئیسه شورای ملی نخود ایران انتخاب شد
هیات رئیسه شورای ملی نخود ایران انتخاب شد

هیات رئیسه شورای ملی نخود ایران انتخاب شد

مجمع انتخابات شورای ملی نخود ایران برگزار و اعضای هیات رییسه این شورا برای مدت سه سال انتخاب شدند.

نخود

به گزارش کسب و کار نیوز، ناصر مرادی رئیس پیشین شورای نخود ایران در این نشست با اشاره به تاسیس این شورا از سال ۹۱ و فراز و نشیب‌هایی که در این مدت پیش روی شورای نخود بوده، اظهار کرد: اولین ترکشی که خوردیم ممنوعیت صادرات نخود در سال ۹۱ بود که باعث شد نخود در انبارهای کشاورزان فاسد شود و بسیاری از بازارهای صادراتی از دست برود.

وی از پیگیری‌های دو ساله برای کاهش تعرفه صادرات نخود یاد کرد و افزود: در نهایت خرداد سال ۹۳ ممنوعیت صادرات برطرف شد و در مدت ۹ ماه ۳۵ هزار تن نخود به خارج از کشور صادر داشتیم.

به گفته نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته نخود از گروه سایر حبوبات جدا و ردیف تعرفه‌ای خاص برای آن در نظر گرفته شد تا زمانی که ممنوعیت برای صادرات سایر حبوبات داریم، مشکلی برای محصول نخود ایجاد نشود.

مرادی از تغییر شیوه‌های سنتی و کم بازده کشت نخود هم خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم سطح زیر کشت نخود پایه بلند را در سال گذشته به ۲۰ هزار هکتار در استان کرمانشاه برسانیم.

وی از معضل واردات نخود که تولیدات داخل کشور را تهدید می‌کند هم یاد کرد و گفت: تولیداتی که داریم علاوه بر تامین نیاز کشور می‌تواند صادراتی هم باشد و دیگر نیازی به واردات نخود نداریم.

وی بر لزوم توجه به فرآوری نخود و جلوگیری از خام‌فروشی آن هم تاکید و اظهار کرد: پیگیری برای راه‌اندازی مجتمع فرآوری نخود که صفر تا ۱۰۰ تولید و فرآوری نخود در آن انجام شود، همچنان ادامه دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که انجام دادیم تلاش برای جا انداختن محصول نخود در سفره‌های مردم بود که با مجموع این اقدامات نخود دیگر از مظلومیتی که سابق داشت خارج شده است.

در این مجمع انتخاباتی که امروز (۱۸ مهر) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، ناصر مرادی با ۵۹ رای، یدالله باباخانی با ۵۷ رای، برهان حیدری و اکبر میره‌بیگی هرکدام با ۵۶ رای و کیوان فلاحی با ۵۰ رای به عنوان اعضای اصلی هیات رئیسه و افشین باتمانی و خلیل تنها هر کدام با شش رای به عنوان اعضای علی‌البدل هیات رئیسه شورای ملی نخود ایران  انتخاب شدند.

همچنین شهربار باوندپور به عنوان بازرس اصلی و نادر نوروزی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

  گفتنی است: با توجه به قطب بودن استان کرمانشاه در تولید نخود، شورای ملی نخود ایران در این استان مستقر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.