صفحه اصلی / استان ها / زنجان / گشایش خط ارزی سوئیفت جدید بین ایران و اتحادیه اروپا
گشایش خط ارزی سوئیفت جدید بین ایران و اتحادیه اروپا

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خبر داد:

گشایش خط ارزی سوئیفت جدید بین ایران و اتحادیه اروپا

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: خط ارزی سوئیفت جدید بین ایران و اتحادیه اروپا ایجاد می‌شود.

سوئیفت

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین جمیلی در جلسه دیدار مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و صادرکنندگان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر فعالان اقتصادی با تغییر شرایط تغییر کرده و به جهش و تکامل و تطابق با شرایط رسیده‌اند و انتظار می‌رود که تصمیم‌گیران هنگام تصمیم‌گیری به صحبت‌های فعالان اقتصادی توجه کنند .

این مسئول ادامه داد: اعطای تسهیلات به خریداران کالای ایرانی، علاوه‌ بر اعطای تسهیلات به صادرکنندگان، از وظایف بانک توسعه تجارت است که امیدواریم بانک توسعه تعاون بتواند در این زمینه گام بردارد و سازوکار مناسبی برای آن تعریف کند.

وی از گشایش خط ارزی سوئیفت جدید بین ایران و اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: امیدواریم پس از گشایش این خط ارزی شاهد پررنگ شدن صادرات غیرنفتی در کشور و به تبع آن در استان باشیم .

جمیلی در رابطه با دلار و یورو، تصریح کرد: در حال حاضر دلار و یورو به‌عنوان کالای فیزیکی مورد توجه مردم است که بعد روانی آن به سرعت قابل تغییر نیست و رفتار سیستم بانکی در این بخش غیرحرفه‌ای بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در رابطه با خدمات بانکی و توجه به واحدهای صادراتی، یادآور شد: در استان زنجان تعداد محدود شرکت وجود دارد که از خدمات بانک توسعه استفاده می‌کند که انتظار می‌رود خدمات بیشتری به مشتریان ارائه کند. همچنین انتظار می‌رود بانک بتواند خدمات متمایزی را به شرکت‌های کوچک و متوسط و شرکت‌هایی که توانایی رقابت دارند، ارائه کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ارزهای دیجیتال‌، خاطرنشان کرد: به زودی شاهد ورود ارز دیجیتال هستیم و امیدواریم که شاهد وجود ارز دیجیتال داخلی در چرخه پولی کشور باشیم و بتوانیم با کشورهای حوزه اسکاندیناوی تجارت داشته باشیم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.