صفحه اصلی / استان ها / البرز / کاهش ظرفیت خانه سگ‌های بلاصاحب کرج

کاهش ظرفیت خانه سگ‌های بلاصاحب کرج

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: 70 درصد هزینه نگهداری سگ‌های بلا صاحب پناهگاه حلقه دره توسط شهرداری تامین می‌شود.

سگ

به گزارش کسب و کار نیوز، اصغر نصیری در حاشیه مراسم رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی – عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کلان‌شهر کرج، اظهار کرد : در گذشته ظرفیت مرکز قرنطینه یا پناهگاه سگ‌های بلا صاحب حلقه دره هزار قلاده بود ولی برای بالا بردن کیفیت نگهداری از این حیوانات ظرفیت کاهش یافته و حالا به ۳۵۰ قلاده رسیده است. 70 درصد از هزینه سگ‌هایی که به این مرکز انتقال داده می‌شوند را شهرداری و ۳۰ درصد مابقی را سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد تامین می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که اکیپ‌های فعال این سازمان به طور مستمر سگ‌های بلاصاحب را از سطح شهر جمع آوری می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر چهار اکیپ در سطح مناطق ۱۰ گانه کرج برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب کرج بیان کرد: در تلاش هستیم سگ‌های بلاصاحبی که به این مرکز منتقل می‌شوند را عقیم سازی تا از این طریق از افزایش تعداد آنها جلوگیری کنیم. هزینه عقیم سازی هر قلاده سگ حدودا ۱۵۰ هزار تومان است که اگر قرار باشد تمامی سگ‌های بلاصاحب شهر عقیم سازی شوند، اعتبار زیادی لازم است.

  سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج توضیح داد: برای کاهش هزینه ها قراردادهایی با انجمن‌های مردم نهاد منعقد می‌شود تا اعضای این انجمن ها نسبت به زنده گیری، مشارکت در عقیم سازی و انتقال سگ‌ها به مرکز حلقه دره مشارکت کنند. سگ‌هایی که عقیم سازی می‌شوند به نسبت بقیه آرام تر بوده، تمایل چندانی به زندگی گروهی نداشته و کمتر به مردم حمله ور می‌شوند.

این مسئول به اهمیت پاکسازی معابر شهر از زباله‌ها اظهار کرد: بدون شک نقش مشارکت مردمی در این امر بسیار اهمیت دارد چون ارائه خدمات بدون مشارکت آنها به سختی امکان پذیر است. مردم سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند و برای اجرای طرح‌های مختلف باید با آموزش و فرهنگ‌سازی میزان مشارکت آنها را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به مشارکت مردم برای جمع آوری معابر از زباله در ایام محرم ادامه داد: در اجرای این طرح ۱۰۰۰ پوشَن به همراه پوستر در اختیار گروه‌های محیط زیستی و هیات‌های مذهبی قرار گرفته شد. علاوه براین، دستکش و کیسه‌های زباله نیز در اختیار این گروه‌ها قرار داده شد و با مشارکت مردم شاهد آن بودیم که محرم امسال میزان زباله به ویژه ظروف یک بار مصرف در سطح به   میزان قابل توجهی کاهش یافت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.