صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه امکان‌پذیر است
تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه امکان‌پذیر است

کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران در پیامی تاکید کرد

تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه امکان‌پذیر است

کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران به مناسبت آغاز سال تحصیلی در پیامی تاکید کرد: بایددانشگاه را باور کنیم و بدانیم که اقتصاد مقاومتی، خود اتکائی و توسعه و پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه امکان پذیر است، با استفاده از دانش، فنآوری و تحقیقات، که تنها در دانشگاه یافت می شود، می توان به آینده کشور امیدوار شد و از معضلات و مصائبی که به گریبان جامعه چنگ انداخته و چونان اژدهایی بر پیکره آن پیچیده است خلاص شد و در دل مردم این سرزمین نور امید و شادی را پرفروغ نمود.

محیط دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، در متن پیام کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید آمده است:

“سلام بر مهر،

با امید و آرزوی موفقیت و بهروزی برای دانشجویان و همکاران دانشگاهی و تبریک و تهنیت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

همچون نوروز که نوید بخش آغاز بهار و تجدید حیات در طبیعت است ماه مهر نیز سرآغاز شور و شوق و اشتیاق برای آموزش، یادگیری، تحقیق، مطالعه و ادامه مسیر علمی در کشور است. این آغاز مقدس و دوست داشتنی، گویی وعده ای پنهانی و والا در دل های مردم این سرزمین است که امید را زنده نگه می دارد.

امید به دانشگاه، به جوانان دانشجو، به فارغ التحصیلان و به استادان دانشگاه و به علم، دانش، معرفت، آگاهی و فنآوری که همه در دانشگاه یافت می شود.

در روزگاری که سرزمین ما با تحریم ها، دشمنی‌ها، جهل، بی‌تدبیری و اهریمن فساد و رانت خواری دست به گریبان است مردم این جامعه کهن چه راه حلی را می‌توانند جستجو کنند و ملجاء معتبر و قابل اطمینان باقی مانده کجاست؟ چطور می‌توان از گرداب شتابنده بحران ها و راه‌ها و برنامه های تکراری ناکارآمد خلاص شد؟ چطور می توان فرصت‌های موفقیت و پویایی برای جوانان و فارغ التحصیلان، این سرمایه های اصلی کشور، ایجاد نمود؟ چگونه انتظار می رود که با شیوه های قدیمی که بارها به نتیجه نرسیده اند، پیشرفت حاصل شود؟

پاسخ به همه سؤالات را با روش های متقن علمی می توان یافت؛ همانطور که دیگران یافته اند. پیشرفت و توسعه و رشد تنها و تنها با نگاه و رویکرد علمی و شیوه های مبتنی بر دانش روز امکان پذیر است.

اکنون که دشمنان این سرزمین مصمم به نابودی آن هستند و جاهلان نیز همدستی و همراهی می کنند عقلا و بزرگان را باید تا همت نموده به دانش و علم عالمان و دانشمندان تکیه کنند و سرنوشت جامعه را به دست اهل آن بسپارند.

دانشگاه باید مرکز تحولات جامعه باشد. دانشگاه باید برای مشکلات و برون رفت از معضلات راه حل ارائه دهد. دانشگاه باید نیاز جامعه را رفع کند-برای رفع آلایندگی های محیط زیست – برای مصرف بهینه انرژی – برای رفع مشکل کم آبی – برای ارتقاء و توسعه تولید ملی- برای افزایش صادرات – برای رفع معضلات اجتماعی – برای باز کردن گره های سیاسی – برای توسعه روابط متوازن بین المللی – برای رشد و اعتلای اخلاق و فرهنگ – برای همه این ها و بیشتر، دانشگاه می تواند راه حل ارائه دهد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: دانشگاه را باور کنیم و بدانیم که اقتصاد مقاومتی، خود اتکائی و توسعه و پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه امکان پذیر است، با استفاده از دانش، فنآوری و تحقیقات، که تنها در دانشگاه یافت می شود، می توان به آینده کشور امیدوار شد و از معضلات و مصائبی که به گریبان جامعه چنگ انداخته و چونان اژدهایی بر پیکره آن پیچیده است خلاص شد و در دل مردم این سرزمین نور امید و شادی را پرفروغ نمود. باشد که روزگار خوش و افق های روشنی برای جامعه ما رقم بخورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.