صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / افزایش گرمایش جهانی مشکلات روانی را تشدید می‌کند
افزایش گرمایش جهانی مشکلات روانی را تشدید می‌کند

افزایش گرمایش جهانی مشکلات روانی را تشدید می‌کند

محققان اظهار کردند: گرمایش جهانی مشکلات عمده‌ای در زندگی ایجاد و در واقع به خانه افراد نیز نفوذ خواهد کرد و می‌تواند عواقب جدی برای سلامت روان انسان‌ها داشته باشد.

گرمایش زمین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نیوز، بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد در حال حاضر انتشار گازهای گلخانه‌ای به بالاترین حد خود رسیده و مصداق آن افزایش بلایای طبیعی است. پیش از این دانشمندان پیش‌بینی کرده بودند که افزایش دو درجه سانتیگرادی دمای زمین می تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد اما نگفته بودند که افزایش ۱.۵ درجه نیز برای تغییر تعادل زمین کافی است.

گروهی از محققان گفته‌اند که گرمایش جهانی می‌تواند عواقب جدی برای سلامت روان انسان‌ها داشته باشد و تاریخ آن را سال ۲۰۴۰ اعلام کرده بودند اما این تغییرات ۲۲ سال قبل از آخرین مهلت تعیین شده روی داده است.

محققان اظهار کردند: کوتاه شدن مدت زمان آب و هوایی بر خلاف گذشته تاثیرات منفی بر سلامت روان افراد خواهد داشت.

نیک وبرادویچ – پژوهشگر آزمایشگاه MIT – توضیح داد که تغییرات آب و هوایی بر نرخ خودکشی همچنین بر محاسبات انسان تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: قرار گرفتن در معرض گرما می‌تواند مشکلات سلامت روان را بدتر کند. وی و همکارانش اطلاعات بهداشت روان سیستم‌های نظارت بر عوامل خطرساز رفتاری و کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده را بررسی کردند. این اطلاعات مربوط به بیش از دو میلیون آمریکایی بود و با تغییرات داده‌های هواشناسی روزانه بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ ارزیابی شد.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد که وضعیت سلامت روان، استرس، اضطراب، افسردگی و تغییرات خلق خوی خود را طی ۳۰ روز گزارش دهند.

نتایج نشان داد تغییرات روانی با افزایش دما مرتبط هستند. محققان اشاره کردند زمانی که دمای ماهانه تا ۳۰ درجه سانتیگراد یا ۸۶ درجه فارنهایت افزایش می یابد مشکلات سلامت روان نیز در مقایسه با دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد (۵۰ تا ۵۹ درجه فارنهایت) افزایش می‌یابد. علاوه بر این زمانی که ۲۵ روز در ماه بارش باشد نیز مشکلات روحی و روانی  دو درصد بیشتر می‌شود.

 این گروه دریافتند اثرات ماهانه دما بر مشکلات سلامت روان زنان ( ۶۰ درصد بیشتر از مردان) بسیار بیشتر از مردان و تاثیر آن بر افراد کم درآمد ۶۰ درصد بیشتر نسبت به سایر افراد است.

نتایج این تحقیق حاصل اطلاعات کشوری توسعه یافته با  آب و هوای معتدل است و ممکن است افراد در کشورهای گرمسیری با مشکل تغییرات آب و هوایی و گرما سازگاری بیشتری داشته باشند.

نویسندگان اظهار کردند: با توجه به نقش حیاتی سلامت روان در سلامت شخصی، اجتماعی و اقتصادی تغییرات اقلیمی خطرات زیادی در سلامت انسان ایجاد خواهد کرد.

نتایج این تحقیق در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.