صفحه اصلی / استان ها / همدان / استفاده مقطعی برخی تجار همدانی از کارت بازرگانی آشنایان

دبیر اتاق تعاون استان همدان مطرح کرد:

استفاده مقطعی برخی تجار همدانی از کارت بازرگانی آشنایان

دبیر اتاق تعاون استان همدان از صادرات 12 میلیون دلاری تعاونی‌های استان در 6 ماهه ابتدای امسال خبر داد.

کارت بازرگانی

رحمان نادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کالاهای صادر شده در ۶ ماهه نخست سال، بیان کرد: صادرات در زمینه مواد غذایی، کالاهای ساختمانی، فرش به ارمنستان، دارو وگیاهان دارویی به ترکیه و عراق صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات در سالجاری، عنوان کرد: سال گذشته با توزیع دام زنده ۳۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم اما امسال به علت متوالی بودن ارز نسبت به سال گذشته با کاهش صادرات مواجه شده‌ایم.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به شرایط فعلی و جنگ اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: در کشور با مشکل اقتصادی  روبرو هستیم و تعهداتی با ریال بسته‌ایم و در گمرگ با بازگرداندن ارز مشکل داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور متأثر از حوزه پولی و افزایش حجم نقدینگی است، افزود: حجم نقدینگی بسیار بالاست که سبب تورم و کاهش ارزش پول کشور شده به طوریکه نرخ ارز در برابر ریال افزایش پیدا کرده و در کوتاه‌مدت به نفع صادرات شده و در بلندمدت تولید صادر می‌شود.

نادی درباره استفاده برخی افراد از کارت‌های بازرگانی تجار، گفت: تجار صادرکننده کالا که کارت قانونی ندارند، به علت اینکه صادرات آنها مقطی و موردی است و صرف نمی‌کند کارت تهیه کنند از کارت آشنایان استفاده می‌کنند اما در واقع برای تهیه و صدور کارت هیچ مانعی و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.