صفحه اصلی / استان ها / گلستان / درک صحیح از خواص تخم‌مرغ معادل بهبود شاخص‌های سلامت

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان مطرح کرد

درک صحیح از خواص تخم‌مرغ معادل بهبود شاخص‌های سلامت

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان به فواید مصرف تخم‌مرغ اشاره کرد و گفت: جایگاه تخم‌مرغ در سبد غذایی خانوارها به‌علت برخی باورهای نادرست کاهش پیدا کرده است.

تخم مرغ

مهندس «غلامعلی هلاکو» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۱۷ مهرماه، روز جهانی تخم‌مرغ اظهار کرد: در این روز در بسیاری از کشورهای جهان برای فرهنگسازی مصرف تخم‌مرغ، همایش‌ها و جلسات مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که تخم‌مرغ یکی از کامل‌ترین غذاهای پروتئینی است که برای همه سنین مفید است، افزود: ارزش غذایی هر تخم‌مرغ معادل ۳۰ گرم گوشت است. پروتئین تخم مرغ کیفیت مناسبی داشته و می‌تواند ۹ اسیدآمینه ضروری که بدن قادر به تولید آن نیست را تأمین می‌کند.

هلاکو با بیان این‌که پروتئین تخم مرغ قابلیت جذب زیادی دارد، تصریح کرد: تخم‌مرغ علاوه‌بر تأثیر قابل توجه روی عملکرد مغز و سیستم عصبی، برای رشد و نمو کودکان و تقویت حافظه و سلامت قلب و عروق نیز موثر است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: تخم‌مرغ منبع خوبی از ویتامین‌ها بویژه ویتامین B12 است. ترکیبات تخم‌مرغ با حداکثر تأثیرگذاری در مقایسه با سایر غذاها یا مکمل‌های غذایی از تخریب شبکیه و نابینایی در سالخوردگی جلوگیری می‌کند.

هلاکو با بیان این‌که کشور ژاپن در رده‌های بالای مصرف تخم‌مرغ قرار دارد، افزود: هر ژاپنی در طول روز به طور متوسط یک تخم مرغ مصرف می‌کند.

وی با اشاره به برخی باورهای نادرست که باعث نگرانی درباره مصرف تخم‌مرغ شده است، تصریح کرد: با توجه به این خواص ارزشمند، جایگاه تخم‌مرغ در سبد غذایی بدلیل این‌که حاوی مقادیری از کلسترول است، کاهش پیدا کرده است. در واقع کلسترول تخم‌مرغ از نوع خوب بوده و باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود.

تخم‌مرغ استان گلستان کیفیت زیادی دارد

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ادامه به وضعیت تولید تخم‌مرغ در استان اشاره کرد و گفت: در گلستان بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و پولت پرورش داده شده است.

هلاکو با بیان این‌که بیماری خاصی در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان نداریم، تصریح کرد: مرغداران ما از نهاده‌های با کیفیت مناسب استفاده می‌کنند و مصرف آنتی‌بیوتیک آن‌ها بسیار کم است.

وی کیفیت تخم‌مرغ استان بسیار خوب دانست و گفت: می‌توان گفت تقریباً تخم‌مرغ تولیدی در استان سبز است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۴ هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید شد. بیش از ۳۰ درصد تخم‌مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان بوده و به سایر استان‌های کشور ارسال شد.

هلاکو یادآور شد: با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و مرغداران، امروز در مدارس چندین شهر استان برنامه‌ای در خصوص آشنایی با فواید مصرف تخم‌مرغ برنامه‌ریزی کردیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.