صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۵۵۴ “آبادی” کرمانشاه خالی از سکنه‌اند

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه:

۵۵۴ “آبادی” کرمانشاه خالی از سکنه‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: از مجموع 3149 آبادی استان 554 آبادی خالی از سکنه هستند.

روستای خالی از سکنه «شادآباد» در منطقه ییلاقی راویز

امیر خسروانی به مناسب ۱۵ مهر روز ملی روستا در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود ۳۱۴۹ آبادی در استان، اظهارکرد: از این تعداد ۲۵۹۵ آبادی دارای سکنه و ۵۵۴ آبادی نیز خالی از سکنه هستند.

وی از وجود ۱۶۵۴ دهیاری در سطح روستاهای استان خبر داد.

خسروانی با اشاره به تمرکز دولت بر ایجاد اشتغال در روستاها، افزود: در این راستا مجلس مجوز برداشت ۱٫۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی را به منظور ایجاد اشتغال در روستاها به دولت داد.

وی با اشاره به سهم ۵۰۰ میلیارد تومانی استان کرمانشاه از این منابع، اعلام کرد: تاکنون ۱۶۰میلیارد تومان از این تسهیلات را جذب و با نرخ چهار درصد در روستاهای مرزی و نرخ شش درصد در سایر روستاها به روستائیان پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه با بیان این‌که این استان در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در بین چند استان برتر کشور قرار دارد، تصریح کرد: درصورتی که بتوانیم در روستاها اشتغال و گردش اقتصادی ایجاد کنیم، شاهد خواهیم بود که روستاهای استان در سایر شاخص‌ها ارتقاء پیدا کرده و در نهایت مهاجرت معکوس را خواهیم داشت.

به گفته این مسئول بیشترین تمرکز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه‌های کشاورزی(توسعه گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، باغات مدرن، فرآوری محصولات کشاورزی و…)، خدمات( بوم گردی، گردشگری و فروش اینترنتی محصولات ارگانیک روستاها) و صنعت(ایجاد واحدهای صنعتی در حریم روستاها) خواهد بود.

خسروانی یادآور شد: هم‌چنین امسال در هفته دولت ۱۵ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در روستاهای استان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.