صفحه اصلی / استان ها / گلستان / اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای گلستان
اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای گلستان

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای گلستان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به این‌که امروز توسعه اقتصادی روستاها در اولویت است، گفت: امسال 320 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه اقتصادی روستاهای استان در نظر گرفته شد.

سرمایه‌گذاری

به گزارش کسب و کار نیوز،«علی نصیبی» در جمع خبرنگاران با تبریک روز روستا و عشایر اظهار کرد: ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر معادل ۴۶٫۷ درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

وی با اشاره به این‌که بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان وجود دارد، افزود: ۹۱۰ دهیاری فعال در استان با جمعیت تحت پوشش ۸۴۸ هزار و ۹۴۳ نفر داریم. ۳۱۴۱ عضو شورای اسلامی در راستای مدیریت این روستاها تلاش می‌کنند.

نصیبی خاطرنشان کرد: ۸۲۷ روستا با داشتن ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. همچنین ۲۷ روستا توسط شرکت گاز در حال گازرسانی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ۷۹۲ روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی است.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۶۰۹ روستا دارای خانه بهداشت است که به روستاهای همجوار هم سرویس‌دهی می‌کنند.

نصیبی گفت: ۸۴۶ مدرسه ابتدایی، ۳۹۶ مدرسه راهنمایی، ۱۲۸ دبیرستان و ۳۰ مدرسه شبانه‌روزی در روستاهای استان فعال هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در ادامه اظهار کرد: در گذشته نگاه‌ها به روستاها بیشتر در حوزه توسعه عمرانی بود اما با توجه به تغییر رویکردها در سال‌های اخیر، توسعه اقتصادی روستاها در اولویت قرار گرفته است.

نصیبی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعه اقتصادی روستاها، تصریح کرد: در سال ۹۷، بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش در نظر گرفته شده است. به واحدهای تولیدی- اقتصادی مرتبط با روستا در مناطق مرزی و عشایری، تسهیلات با سود ۴ درصد و در سایر مناطق روستایی  با سود ۶ درصد پرداخت می‌شود. بخش اول سهمیه استان به میزان ۱۶۰ میلیارد تومان در حال جذب است و امیدواریم مابقی ۱۶۰ میلیارد تومان نیز به زودی به استان ابلاغ شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد: هم‌اکنون استان گلستان از نظر جذب این تسهیلات رتبه پنجم کشور را دارد.

وی با تأکید بر این‌که نگاهمان این است که به مشاغل اشتباه شده در استان تسهیلات پرداخت نکنیم، گفت: سرمایه‌گذاران خارج از روستا هم می‌توانند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند. اولویت ما این است که نیروی کار را از روستاها جذب شود.

نصیبی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این، تسهیلاتی از سوی مجموعه ما با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم با پرداخت این تسهیلات، در سال ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۱۰۰۰ واحد اقتصادی جدید در روستاهای استان راه‌اندازی شود که کمک بسیار زیادی به کاهش نرخ بیکاری روستاییان می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.