صفحه اصلی / استان ها / گلستان / رییس سازمان صنعت گلستان کشف احتکار رب را تکذیب کرد

رییس سازمان صنعت گلستان کشف احتکار رب را تکذیب کرد

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص کشف رب احتکار شده در علی آباد کتول و آزادشهر، گفت: این دو موضوع را تکذیب می کنیم. کارخانه علی آباد کتول گرانفروشی داشته و انبار کارخانه آزادشهر و موجودی آن نیز ثبت شده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسینقلی قوانلو» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اشاره به افزایش تقاضای کالا در جامعه، گفت: تا یک ماهه گذشته احتکار در انبارهای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان صورت می‌گرفت، اما الان احتکار را در منازل داریم.

وی با تأکید بر این‌که باید فرهنگ یک دلی و یگانگی در سطح جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: میزان فروش رب و روغن در استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که حداقل ۵۰ درصد آن در خانه‌ها نگهداری می‌شود.

قوانلو با بیان این‌که استان ما یکی از تولیدکنندگان مهم رب در کشور است، گفت: هیچ نگرانی از بابت تولید رب در استان نداریم. مشکلات اخیر به وجود آمده به‌علت تقاضای کاذب در کشور است و تا وقتی این امر وجود داشته باشد، به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد احتکار خانگی به‌علت عدم اطمینان مردم نسبت به آینده است و شاید ۱۰ درصد آن بدلیل عدم نظارت‌ها باشد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با تأکید بر این‌که هیچ مشکلی از بابت تأمین رب گوجه‌فرنگی و روغن مایع در استان وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون در کارخانجات استان ۱۵ هزار تن رب فله‌ای وجود دارد و هیچ مشکلی از این بابت نداریم. در بحث روغن مایع نیز چون در استان تولیدکننده هستیم، هیچ مشکلی وجود ندارد. البته روغن جامد در بازار دارای نوسات قیمت زیادی است، ما واردکننده روغن جامد هستیم و افزایش قیمت این محصول که از استان‌های دیگر وارد می‌شود را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که از دیروز در راستای تنظیم بازار توزیع رب و روغن مایع را در سطح استان آغاز کردیم، افزود: برای رفع عطش مردم در حال حاضر رب را به تعداد ۳ تا ۵ قوطی به ازای هر نفر توزیع می‌کنیم. رب با قیمت ۹ هزار تومان به فروش می‌رسد، البته در شهرستان علی آباد کتول توزیع برند دیگری از رب را با قیمت ۶۷۵۰ تومان نیز داریم.

قوانلو موضوع کشف احتکار رب در کارخانه‌ای در شهرستان علی آباد کتول را تکذیب کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، موضوع احتکار را باید از دبیرخانه این ستاد که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، جویا شد. این کارخانه به‌علت گرانفروشی پلمب شده بود. این کارخانه قیمت رب‌های تولید شده پیشین را پاک و قیمت‌های جدید را بر روی قوطی درج می‌کرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان، احتکار رب در شهرستان آزادشهر را نیز تکذیب کرد و افزود: کارخانجات رب دوماه در طول سال گوجه خریداری و آن را تبدیل به رب می‌کنند و با نگهداری فله‌ای در سردخانه، در طول سال آن‌ها را توزیع می‌کنند. محل این کارخانه و موجودی آن در سامانه جامع انبارها ثبت شده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.