صفحه اصلی / استان ها / گیلان / می‌خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم
می‌خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم

می‌خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: در حال حاضر ترب تالش فقط مصرف داخلی دارد و ما می خواهیم این محصول را به روسیه صادر کنیم.

ترب

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان تالش قطب تولید ترب در استان است، گفت: در تالش، ترب به سه صورت شیشه‌ای، ترب سفید و ترب سیاه فروخته می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه به طور معمول ۴۰۰تا ۶۰هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ترب اختصاص می‌یابد، خاطرنشان‌ کرد: ترب‌های تالش به طور معمول در بازارهای تالش، رشت و همچنین در استان اردبیل مشتریهای فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه ترب به دلیل خاصیت غذایی و درمانی که دارد جزء گیاهان دارویی نیز محسوب می شود، تصریح کرد: امسال نیز کشاورزان از کشت این محصول در شهرستان استقبال خوبی داشتند.

مدیرجهاد کشاورزی تالش با بیان اینکه این روزها برداشت ترب از ییلاقات و اراضی بالادست این شهرستان در حال انجام است، گفت: کشت ترب و دیگر محصولات دوم کشاورزی منجر به ارتقای درآمد کشاورزان می‌شود.

وی در خصوص صادرات ترب تالش به کشورهای حاشیه خزر گفت: در حال حاضر صادرات این محصول به دیگر کشورها انجام نشده است، اما برنامه داریم ذائقه روسها را به خوردن ترب عادت دهیم و بازارهای این کشور را جذب کنیم.  

به گزارش کسب و کار نیوز، ترب سفید دارای ویتامین‌های آ، ب، و ث فراوان و همچنین آهن، فسفر و کلسیم است. کالری آن کم است و خوردن آن به تسریع هضم غذا کمک می‌کند به همین جهت برای رژیم غذایی مناسب و مورد توجه است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.