صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می‌شود

تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدوین تقویم فرهنگی کرمانشاه با محوریت گردشگری و مشارکت همه دستگاه های استان خبر داد.

اجرای آیین‌های محلی کردی در تاق‌بستان

به گزارش کسب و کار نیوز، جلیل بالایی در سومین کارگروه گردشگری استان، با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد در حوزه های فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری و … در کرمانشاه، اظهار کرد: این رویدادها در طول سال و به صورت ملی، منطقه‌ای و گاها بین المللی برگزار می شود، اما به دلیل همپوشانی، موازی کاری، عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم همکاری دستگاه ها وجهه اقتصادی برای استان پیدا نمی کنند.

وی افزود: در نظر داریم تمام رویدادهایی را که دستگاه های مختلف از اسفند امسال تا پایان سال ۹۸ برگزار می کنند را احصاء کرده و یک تقویم فرهنگی با تاکید برگردشگری تهیه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، تمام دستگاه های اجرایی استان موظفند ظرف ۱۵ روز رویدادهای مهم حوزه خود را که در سه سطح یادشده برگزار می شود را به معاونت سیاسی استانداری ارسال کنند تا زمینه هم افزایی بیشتر دستگاه ها در استان فراهم شود.

وی در ادامه به کلیدی بودن تبلیغات در گردشگری اشاره کرد و گفت: تبلیغات می تواند برای جذب سرمایه گذار و سپس ورود گردشگر بسیار حائز اهمیت باشد، لذا انتظار است دستگاه ها و ادارات استان در برنامه هایی که اجرا می کنند، بحث گردشگری را در اولویت خود قرار دهند، چراکه باید گردشگری را به موضوعی فرابخشی در استان تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: تا سال مالی آینده حدود هفت میلیارد تومان را درحوزه تبلیغات گردشگری هزینه خواهیم کرد که از این میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم دولت و بقیه سهم بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه همچنین به ایده کرمانشاه ۲۰۲۰ و نقش آن در رونق گردشگری کرمانشاه پرداخت و افزود: اگر این رخداد را درکرمانشاه داشته باشیم، طبق وعده استاندار ۵۰ درصد از منایع مورد نیاز اجرای آن از محل منابع استان تامین می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.