صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / منع قضات بازنشسته از گرفتن پروانه وکالت نیازمند قانون است
منع قضات بازنشسته از گرفتن پروانه وکالت نیازمند قانون است

یک وکیل دادگستری:

منع قضات بازنشسته از گرفتن پروانه وکالت نیازمند قانون است

یک وکیل دادگستری با اشاره با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در رابطه با اشتغال افراد در دستگاه‌های دولتی است، گفت: اینکه قضات بازنشسته حق گرفتن پروانه وکالت نداشته باشند نیازمند قانون جداگانه‌ای است.

فریده غیرت . وکیل دادگستری

فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: این نکته را باید همگان توجه داشته باشند که منظور از اینکه گفته شده قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، بازنشسته‌ها از خدمات دولتی و بکارگیری در خدمات دولتی است و به این معنا است که شخصی که از خدمت دولتی بازنشسته شده و با توجه به قوانین موجود و مصوبه‌ای که اخیراً تصویب شده این فرد نمی‌تواند مجدداً‌ در کار و خدمت دولتی مجدداً‌ به کار اشتغال داشته باشد.

وی افزود: این مسأله از منطقی برخوردار است و با توجه به خیل بیکاران و فارغ‌التحصیلانی که در جامعه وجود دارد، باید به دنبال ایجاد بازار کار برای افراد جدید و جوان‌تر باشیم.  

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: بکارگیری مجدد بازنشستگانی که از کار دولتی بازنشسته شده‌اند در کارها و سمت‌های دولتی اشکال دارد و این امر باید ممنوع باشد و بنده نیز موافق این مسأله هستم.

غیرت در خصوص قضات بازنشسته و اعطای پروانه وکالت به این افراد نیز گفت: این افراد از خدمت دولتی بازنشسته می‌شوند ولی کار وکالت یک کار آزاد است. نهاد وکالت نهاد آزاد و مستقلی است و کار دولتی تلقی نمی‌شود و اینکه بخواهند کار وکالت را زیر چتر کار دولتی قرار دهند، خلاف است.

وی افزود: اینکه یک قاضی بازنشسته با توجه به قوانین موجود پروانه وکالت دریافت می‌کند منعی ندارد چون از یک کار دولتی بازنشسته شده و به یک کار آزاد مشغول می‌شود. وکالت یک شغل آزاد است و در خصوص کار دولتی در خود قانون تعریف داریم.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: اینکه قضات بازنشسته حق گرفتن پروانه وکالت نداشته باشند نیازمند قانون جداگانه‌ای است، ولی در حال حاضر منعی بر سر راه آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.