صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / شناسایی ۱۱ انبار احتکار کالا در خراسان جنوبی
شناسایی ۱۱ انبار احتکار کالا در خراسان جنوبی

شناسایی ۱۱ انبار احتکار کالا در خراسان جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در طرح مبارزه با احتکار و اختفای کالا که از 16 تیر امسال آغاز شده، تاکنون 11 انبار به علت تخلف عدم اعلام موجودی کالا و احتکار شناسایی و کشف شده است.

احتکار کالا

به گزارش کسب و کار نیوز، علی تهوری امروز ۳ مهر جاری به خبرنگاران گفت: پرونده این کالاها به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که این کالاها با حکم تعزیرات و قیمت مصوب وارد شبکه توزیع می شوند.

وی افزود: در این انبارها انواع لوازم خانگی از قبیل پکیج، کولر، بخاری و انواع مواد غذایی از قبیل شکر، برنج،رب، تن ماهی و لوازم بهداشتی مانند پوشک و انوع موتور سیکلت و… بوده است. 

مردم نگران کمبود کالا نباشند

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به شایعه این روزها مبنی بر کمبود کالا، گفت: مردم نباید نگران تامین کالاهای اساسی خود باشند چرا که دولت تمهیدات مورد نیاز را اندیشیده و کالاهای مورد نیاز مردم از طریق ارز مرجع تامین شده است و به موقع توزیع می شود.

تهوری تاکیدکرد: اخبار کمبود کالا غیر موثق بوده و باعث شده است شاخص عرضه و تقاضا در بازار استان به هم بخورد و در نتیجه پدیده ای به نام احتکار خانگی بروز کند.

وی تصریح می کند: مردم نباید به این گونه اخبار غیرموثق توجه کنند و باید بدانند که افراد سودجو با ایجاد چنین شایعه ها و اخبار نادرست سعی در سوء استفاده دارند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهارکرد: مردم باید به اندازه نیاز خود خرید کنند و نگران تامین کالاها در آینده نباشند چرا که به اندازه کافی کالا وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: دارندگان  انبارها، سرد خانه ها و مراکز نگهداری کالاهای حساس ، ضروری و صاحبان کالا ملزم به اعلام موجودی هستند.

وی از هم استانی های عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.