صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ملت ایران زیر بار ظلم نخواهد رفت
ملت ایران زیر بار ظلم نخواهد رفت

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

ملت ایران زیر بار ظلم نخواهد رفت

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: امروز با سر دادن ندای «هیهات من الذله» اعلام می‌کنیم ملت ایران زیر بار ظلم نخواهد رفت.

خاتمی امام جمعه زنجان

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله «علی خاتمی» ظهر امروز در نماز ظهر عاشورا که همزمان با سراسر کشور در میدان انقلاب زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هر کس می‌خواهد عاقبت به خیر شود باید دعا کند تا خداوند او را از نمازگزاران قرار دهد. امام حسین (ع) در ظهر عاشورا برای یکی از یاران خود نماز را یادآور شده و چنین دعایی کردند.

وی افزود: در زمان جنگ صفین وقتی امام علی (ع) به اقامه نماز پرداختند، عده‌ای از ایشان علت این کار را جویا شدند و امام فرمودند: «ما به خاطر نماز جهاد می‌کنیم»، که در این راستا برپایی نماز ظهر عاشورا نماد عملی همه هیئات‌ عاشورایی محسوب می‌شود.

خاتمی تصریح کرد: نماز مهم‌ترین عامل بازدارنده انسان از خطاهای بزرگ و کوچک به‌شمار می‌آید، به طوری که پیامبران الهی نیز بر روی اقامه نماز تأکید داشته‌اند، همچنین در روز قیامت نخستین سئوال که درباره آن پرسیده خواهد شد، نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: ایثار و مقاومت درس بزرگ عاشورا است، امام حسین(ع) در مقابل دشمن فرمود: «من هرگز تسلیم نخواهم شد»، پس فریاد «هیهات من‌ الذله» را سر دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.