صفحه اصلی / استان ها / همدان / بفرمایید حلیم …
بفرمایید حلیم …

بفرمایید حلیم …

ماه‌های محرم و صفر که برای ما شیعیان معنی و مفهومی فراتر از یک ماه را دارد، با زندگی‌مان بسیار عجین شده و برای همه ما یادآور ایستگاه‌های صلواتی چای و شربت و بوی خوش نذری در کوچه‌ها است.

حلیم

به گزارش کسب و کار نیوز، افزود: امروز نیز مردم شهر مریانج مانند سال‌های گذشته به ادای نذر حلیم در ماه‌های عزای سالار شهیدان پایبندند و در روز عاشورا در همه جای این شهر بوی حلیم نذری به مشام رهگذران می‌رسد. 

وی گفت: به لطف امام حسین(ع) نذورات در مریانج به قدری زیاد است که در روز عاشورا مردم برای دعوت عزاداران که به نوعی آنها را زائر امام حسین(ع) می‌دانند، رقابت کرده و آنها را دعوت به پذیرایی می‌کنند.

مسئول روابط عمومی شهرداری مریانج تصریح کرد: نذری حلیم شهر مریانج در سال‌های گذشته رونق بیشتری داشته و امروز با توجه به تغییر ذائقه مردم و کمرنگ شدن فرهنگ عزاداری پیشینیان، این نذری به دیگر نذورات مانند خورشت قیمه تغییر کرده است.

وی عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و تورم یکی دیگر از دلایل کمرنگ شدن نذورات و شور مردمی برای ادای دین خود در این سال‌ها است که گریبان‌گیر بسیاری از خانواده‌ها شده و به آنها اجازه ادای دین خود در ایام محرم را نمی‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.