صفحه اصلی / استان ها / کرمان / گروه‌های آسیب پذیر، قبل از شروع سرما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
گروه‌های آسیب پذیر، قبل از شروع سرما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

گروه‌های آسیب پذیر، قبل از شروع سرما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: لازم است گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر بیماری آنفلوانزا قبل از شروع فصل سرما نسبت به تهیه و تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

واکسن آنفولانزا

به گزارش کسب و کار نیوز ، دکتر “سید وحید احمدی طباطبایی”درباره شیوع بیماری‌های واگیر و تنفسی در فصول سرد سال گفت: ویروس‌ها شایع‌ترین عوامل ایجاد بیماری‌های مسری در بین مردم هستند که معمولا در تمام فصول هم در جامعه وجود دارند و موجب ایجاد بیماری می‌شوند.

احمدی طباطبایی با بیان اینکه ویروس‌ها از طریق هوا، دست‌های آلوده، آب و مواد غذایی آلوده می‌توانند به افراد سالم منتقل شوند، گفت: با سرد شدن هوا، به علت مسدود شدن پنجره‌ها تهویه مکان‌های بسته کم شده و میزان ویروس‌های پخش شده در محیط توسط افراد بیمار، افزایش می‌یابد و به راحتی به دیگران منتقل می‌شود، به همین دلیل بیماری‌های ویروسی تنفسی مانند انواع سرماخوردگی‌ها، آنفلوانزا، آبله مرغان و غیره در این فصل‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تجمعات انسانی می‌تواند میزان ابتلا به اینگونه بیماری‌ها را به علت تماس نزدیک با افراد بیمار و دارای علامت، تشدید کند، خاطرنشان کرد: از آنجا که برای بسیاری از بیماری‌های ویروسی داروی خاصی وجود ندارد و درمان‌ها صرفا در راستای کم کردن علائم و عوارض بیماری است، بهترین راه کنترل این بیماری‌ها رعایت چند نکته کوتاه بهداشتی است.

 وی با اشاره به نکات بهداشتی به مردم توصیه کرد: باید شهروندان نظافت دست‌ها را رعایت کرده و قبل از هرگونه خوردن و آشامیدن دست‌ها را به دقت با آب و صابون بشویند ضمن آنکه از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علائم تنفسی، عطسه و سرفه پرهیز کنند.

 احمدی طباطبایی گفت: درصورتی که افراد دارای علائم تنفسی هستند حتما به پزشک مراجعه کرده و هنگام حضور در مکان‌های جمعی و یا جمع خانواده از ماسک معمولی استفاده کنند.

 وی مصرف مایعات کافی، میوه و سبزیجات تازه در این فصل، خواب و استراحت کافی را باعث کاهش ابتلا به بیماری‌ها دانست و گفت: گروه‌های آسیب پذیر در برابر بیماری آنفلوانزا لازم است قبل از شروع فصل سرما نسبت به تهیه و تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: این افراد شامل بیماران مزمن ریوی، قلبی، دیابتی، افراد مبتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای سیستم ایمنی، افراد مسن، کودکان زیرپنج سال و زنان باردار است.

دکتر طباطبایی گفت: هنگام ابتلا به بیماری‌های تنفسی حاد و تب دار لازم است تا قطع تب و بهبود حال عمومی، افراد در منزل استراحت کرده و در سرکار یا مدرسه حاضر نشوند. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.