صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / خروج سالانه ۱۱ درصد افراد تحت‌پوشش بهزیستی از چرخه حمایت
خروج سالانه ۱۱ درصد افراد تحت‌پوشش بهزیستی از چرخه حمایت

خروج سالانه ۱۱ درصد افراد تحت‌پوشش بهزیستی از چرخه حمایت

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست سازمان بر این است که سالانه 11 درصد از افرادی که تحت پوشش این سازمان قرار دارند، از چرخه حمایت خارج شوند که این امر با ارائه تسهیلات اشتغال و کمک‌های بلاعوض در استان محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به ‌گزارش ایسنا، «محمد میرزایی» در نشست شورای اداری استان، اظهار کرد: پیشگیری از معلولیت، توانمندسازی و تأمین مسکن از برنامه‌های کاری سازمان است.

وی افزود: غربالگری شنوایی و بینایی سن طلایی دارد که اگر در این سن شناسایی و درمان شود، معلولیت رخ نخواهد داد.

میرزایی تصریح کرد: هزینه آزمایش ژنتیک بسیار سنگین است و سازمان بهزیستی این امر را برای خانواده‌های دارای فرزند معلولان به صورت رایگان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی، تسهیلات با نرخ چهار درصد به مبلغ ۲۵ و ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

میرزایی با اشاره به وجود ۳۲ هزار معلول در سه طیف خفیف، متوسط و شدید در استان، تصریح کرد: ۷۶ مرکز توانبخشی در استان مستقر است که به ۵۹۰۰ خدمات رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۰۰۰ نفر مستمری بگیر داشتیم که با پیگیری‌ انجام شده موفق شدیم ۲۵۰۰ نفر از پشت نوبتی‌ها را مستمری‌بگیر کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: سیاست سازمان بهزیستی به نگهداری سالمندان و معلولان در منزل است و حق پرستاری به خانواده‌های آنان پرداخت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست سازمان بر این است که سالانه ۱۱ درصد از افرادی که تحت پوشش این سازمان قرار دارند، از چرخه حمایت خارج شوند که این امر با ارائه تسهیلات اشتغال و کمک‌های بلاعوض در استان محقق شده است.

میرزایی با بیان اینکه در سال گذشته سه اورژانس اجتماعی در استان راه‌اندازی شد، تاکید کرد: در سال جاری نیز سه اورژانس اجتماعی که در هر کدام هشت نیرو مستقر شد، راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: در اورژانس اجتماعی استان ۳۴۱ مورد همسر آزاری، ۲۱ مورد فرار از منزل، ۳۹ مورد در حال اقدام به خودکشی، ۱۰۶۲ پرونده مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق داشتیم که با مشاوره اورژانس اجتماعی مشکلات آنان برطرف شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت : از جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری استان، بیش از ۴۰۰ هزار را زنان تشکیل می‌دهند که تقریبا نیمی از جمعیت استان هستند.

«پریسا ابراهیم‌پور» ادامه داد: در زمینه سواد شهرستان شهرکرد با  97.29 درصد بالاترین وضعیت و شهرستان کوهرنگ نسبت به مابقی شهرستان‌ها از وضعیت سواد پایین‌تری برخوردار است.

وی با اشاره به عضویت ۱۷۵ زن در احزاب سیاسی استان، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲ زن عضو شوراهای اسلامی شهرها و  34 زن عضو شورای اسلامی روستاها در استان هستند.

ابراهیم‌پور تعداد  تعاونی‌های فعال استان را ۲۷۶۷ عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۴۱ تعاونی متعلق به بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای کلیدی در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان، پرداختن به موضوع ازدواج و طلاق است که کمیته ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده گام برداشتیم و دوره‌های آموزشی حین ازدواج برای زوجین برگزار شد که ۹۰ درصد  از زوجین استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

ابراهیم‌پور یادآور شد: استان در نرخ بیکاری وضعیت مطلوبی ندارد و زنان استان نیازمند مشاوره و آموزش برای رونق در کسب و کار هستند و سعی شد این امر در محوریت قرار گیرد که برنامه «ایده‌شو» در این زمینه برگزار شد و ۶ ایده به پارک علم و فناوری استان معرفی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.