صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / صدور قرار تأمین کیفری برای ۳۰ محتکر کالا در قزوین
صدور قرار تأمین کیفری برای ۳۰ محتکر کالا در قزوین

دادستان قزوین خبر داد

صدور قرار تأمین کیفری برای ۳۰ محتکر کالا در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادگستری استان درزمینهٔ کالاهای احتکار شده تاکنون از ۵۰ نفر تحقیق کرده و برای ۳۰ مورد از آن‌ها نیز قرار تأمین صادرشده است.

احتکار

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل صادقی نیارکی امروز در حاشیه سومین مرحله توزیع کالاهای احتکار شده در استان، اظهار کرد: در رابطه با اخلال در شبکه توزیع کالا هم‌اکنون ۱۸ پرونده توسط دادسرای شهرستان‌های بوئین‌زهرا، آبیک و البرز و ۸ پرونده نیز در دادسرای مرکز استان به‌صورت ویژه و خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به توزیع کالاهای کشف‌شده، یادآور شد: با شناسایی و کشف حدود یک هزار دستگاه پکیج وارداتی دریکی از انبارهای استان و بر اساس دستور اداره کل تعزیرات حکومتی، ضمن قیمت‌گذاری با نرخ مصوب توسط ۱۰ فروشگاه در سطح شهر قزوین این کالا بین متقاضیان توزیع می‌شود.

به گفته وی، فروش پکیج‌های کشف‌شده به دستگاه‌های دولتی از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی ممنوع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: دستگاه قضا به شهروندان اطمینان کامل می‌دهد که کالاهای کشف‌شده در انبارهای استان بلافاصله پس از رسیدگی و قیمت‌گذاری در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ پرونده‌ای در خصوص کشف کالای احتکار شده به تهران جهت رسیدگی ارجاع نشده، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد صلاحیت‌های محلی بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه در این زمینه کافی باشد و نیازی به ارسال آن به مرکز نباشد.

این مقام قضایی اضافه کرد: پیش‌ از این نیز حدود ۸۰۰ دستگاه کامیون ۶، ۸ و ۱۰ تُن به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط یک شرکت در شهر صنعتی البرز که با ارز دولتی اقدام به واردات قطعات خودرو کرده و آن را در داخل مونتاژ می‌کرده، توسط ضابطان قضایی کشف و ضبط‌شده و هم‌اکنون نیز در مرحله رسیدگی و تحقیق در این پرونده هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.