صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / همکاری تبریز و آنکارا برای ساماندهی معضلات شهری
همکاری تبریز و آنکارا برای ساماندهی معضلات شهری

همکاری تبریز و آنکارا برای ساماندهی معضلات شهری

شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه های ساماندهی معضلات شهری مانند حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز با هم همکاری می کنند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه آذربایجان شرقی، در این دیدار ایرج شهین باهر شهردار تبریز، ضمن تشکر از دعوت رسمی و مهمان نوازی میزبان، به مشترکات دینی و زبانی و همچنین شرایط نسبتاً مشابه اقلیمی و فرهنگی هر دو شهر اشاره و بر افزایش ارتباطات در سطوح مختلف تاکید کرد . 

وی با اشاره به دیدگاه و رویکرد عملیاتی مقامات آذربایجان شرقی برای بازآفرینی بافت حاشیه نشینی و رفع مشکلات کلانشهر تبریز افزود: برگزاری نشست های مشترک برای بهره گیری از تجربیات دو طرف در حوزه های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید خواهد بود . 

شهین باهر موفقیت های شهرداری آنکارا در موضوعاتی چون ساماندهی حاشیه نشینی و حل معضل ترافیک و توسعه فضای سبز را تبریک گفته و انتقال این تجربیات را به شهرداری تبریز مهم و موثر دانست . 

  

در ادامه این نشست، با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸، برگزاری هفته تبریز در آنکارا و هفته آنکارا در تبریز و همچنین انجام اقدامات دیپلماتیک برای خواهرخواندگی بین دو شهر مورد بررسی قرار گرفت . 

در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با توریسم و برنامه ریزی، توافقات اولیه برای انتقال توریست از کشور ترکیه به تبریز حاصل گردید . 

در این دیدار، مصطفی تونا، شهردار آنکارا نیز ضمن خوش آمد گویی و ابراز خوشحالی از این دیدار، شهر تبریز را یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه دانسته و علاقه مندی خود را برای حضور در تبریز ابراز کرد . 

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه نشین شهری گفت: در محلاتی که قبلا حاشیه نشینی بوده و امروزه تخریب و به صورت بلند مرتبه سازی احداث شده اند گسست فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی بیداد می کند . 

تونا با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود، بر مطالعه و اجرای طرح های جدید با رویکرد محله محور تاکید کرد . 

در حاشیه این دیدار شهردار تبریز و هیئت همراه از پروژه های سرمایه گذاری و بازآفرینی شهری و اقدامات انجام یافته شهرداری آنکارا بازدید و با شرکت های توانمند ترکیه برای مشارکت در پروژه های شهری مذاکراتی صورت گرفت . 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.