صفحه اصلی / استان ها / البرز / توضیحات تعزیرات حکومتی البرز درباره پوشک‌های احتکار شده
توضیحات تعزیرات حکومتی البرز درباره پوشک‌های احتکار شده

توضیحات تعزیرات حکومتی البرز درباره پوشک‌های احتکار شده

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: با در نظر گرفتن نیاز شهروندان پوشک‌های کشف شده از انبارهایی در استان البرز، وارد بازار عرضه خواهد شد.

 علی اکبر مختاری درباره میزان و نحوه کشف پوشک‌های احتکارشده در استان البرز گفت: طی هفته‌های گذشته یک میلیون و پانصد هزار بسته پوشک نوزاد از یازده سوله در سه منطقه کمالشهر، شهرک صنعتی بهارستان و ساوجبلاغ کشف و ضبط شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در خصوص رفع نیاز فوری شهروندان و ورود اقلام کشف شده به بازار گفت : برای برطرف کردن نیاز مردم، قبل از تشکیل جلسات دادگاه و صدور حکم نهایی، دستور توزیع اقلام با مسئولیت قضایی صادر می‌شود که در این راستا هفته گذشته، دستور توزیع پوشک کشف شده به سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز داده شد.

مختاری در خصوص ساز و کار تزریق اجناس کشف شده از انبار محتکران به بازار مصرف بیان کرد: وظیفه توزیع و نظارت بر تزریق کالاهای احتکاری کشف شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت است و طی مکاتباتی دستورات لازم در این زمینه داده شده است.

وی افزود: براساس دستورات صادر شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف به استقرار ناظران در سوله‌های اقلام مکشوفه شده تا بر انبارگردانی، تعداد بسته‌های بارگیری شده تا رسیدن به مقصد و توزیع در بین مردم نظارت کامل داشته باشند.

مختاری ادامه داد: ناظران باید در مراکز توزیع حاضر باشند و بر اساس همین دستورالعمل خرید عمده پوشک غیرقانونی بوده و اولویت در توزیع با استان البرز است و تنها در صورتی که مازاد بر نیاز استان باشد به دیگر نقاط کشور ارسال خواهد شد.

وی هم‌چنین درباره شیوه تعیین نرخ مصوب برای عرضه پوشک تشریح کرد: نرخ قانونی پوشک‌های احتکار شده بر مبنای ارز دولتی است و برای تعیین قیمت نهایی باید سازمان صنعت، معدن و تجارت از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استعلام کند تا مشخص شود واردات پوشک با ارز ۳۸۰۰ تومان یا ۴۲۰۰ تومانی انجام شده است.

وی با توضیح روش اتخاذ شده برای برقراری عدالت در توزیع پوشک در سطح استان تاکید کرد: نسبت پراکندگی جمعیت و زنجیره‌های جمعیتی در تعداد مجاری عرضه پوشک در نظر گرفته می‌شوند و در این راستا دو اتحادیه اصناف سوپر مارکت‌ها و اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دارای مجوز و بدون تخلف همکاری خواهند کرد.

مختاری درباره نگرانی مراکز توانبخشی برای تامین پوشک مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: در توزیع پوشک‌های نوزادی کشف شده موسسات تحت پوشش سازمان بهزیستی و نوزادان شیرخوارگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند و حل مشکلات جامعه هدف بهزیستی با جدیت پیگیری خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.