صفحه اصلی / استان ها / قم / بدهی ۸۱ میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم
بدهی ۸۱ میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم

بدهی ۸۱ میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از بدهی 80میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم خبرداد.

بیمه سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضا فخاریان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: بیمه سلامت در جهت ایجاد اولین نظام بیمه همگانی و پوشش نیازهای اولیه درمانی ایجاد شد و اکنون ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور وجود دارد که حدود ۸۰درصد این افراد، از بیمه رایگان استفاده می‌کنند که منابع آن از بودجه‌های دولتی تامین‌ می‌شود.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان قم در ابتدای سال، یک برناکه عملیاتی را با ۹هدف تدوین کرد که استقرار کامل نظام الکترونیک و ارتقای آگاهیی عمومی، از جمله آن اهداف است؛ بر همین اساس، سامانه ۱۶۶۶ راه‌اندازی شد و خدمات مشاوره‌ای و امور بیمه و درمان، در این سامانه به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: یکی از وظایف سازمان بیمه سلامت، ایجاد سامانه بیمه الکترونیک است که این امر تا حدی محقق شده است و اکنون یکسری از امور مانند تایید دارو، بدین صورت انجام می‌شود که موجب تسریع و تسهیل امور بیمه‌ای می‌شود؛ همچنین صدور دفترچه بیمه کارمندی بدون مراجعه حضوری و توسط تماس تلفنی در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ تا کنون، در اداره بیمه سلامت استان قم، میز خدمت مشغول به ارائه خدمت به مراجعه کنندگان است و بناست در سال جاری خدمات آن به ۱۲خدمت توسعه پیدا کند.

فخاریان در خصوص طرح ارائه خدمات بدون ارائه دفترچه تصریح کرد: این طرح در دستور کار قرار گرفته است تا در آینده بدون ارائه دفترچه، خدمات بیمه‌ای ارائه شود که مرحله اول طرح، در بیمارستان های دولتی اجرایی می‌شود، این طرح از شهریورماه به صورت آزمایشی شروع شده است و تا پایان سال به مراتب تکمیل می‌شود.

وی گفت: در سال جاری منظم کردن پرداخت طرف قراردادها انجام شد، برهمین اساس ۷۰درصد علی الحساب تیرماه به بیمارستان‌ها، پرداخت شد؛ همچنین علی الحساب بیمارستان‌های خیریه و داروخانه‌های خاص تا خردادماه و داروخانه‌های عادی تا اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اظهار کرد: از سال ۹۶بدهی‌هایی به مراکز مختلف وجود دارد، بیمه سلامت حدود ۸۱میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی بدهی دارد که بناست در آینده ۴۰میلیارد آن به صورت اوراق خزانه پرداخت ‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت شامل ۵رشته مختلف است، خاطرنشان کرد: ۳۵۷هزار نفر در استان قم، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۱۶۷هزار نفر از بیمه همگانی رایگان، ۱۳هزار نفر از بیمه ایرانیان، ۶۴هزارنفر از بیمه سایر اقشار، ۶۲هزار نفر از بیمه کارمندان دولت و ۴۹هزار نفر از صندوق روستایی استفاده می‌کنند.

فخاریان عنوان کرد: در استان قم هزار و ۲۵۶ نفر از بیماران خاص، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۶۱نفر بیمار هموفیلی، ۹۹نفر بیمار تالاسمی، ۱۸۸نفر بیمار پیوند کلیه، ۴۶۶نفر بیمار دیالیزی و ۴۷۲نفر بیمار MSهستند.

وی افزود: هزینه پرداخت شده در سال جاری توسط اداره کل بیمه سلامت استان قم در بخش درمان، ۲۲۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته خود، رشد زیادی داشته است؛ همچنین آمارکل مراجعات در سال ۹۶، ۳میلیون و ۸۰۰هزار مراجعه بوده است

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: تجویز غیر ضروری آزمایش، سونوگرافی، دارو و موارد دیگر توسط پزشکان، یکی از معضلات سازمان بیمه است و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس نیاز واقعی، تجویز انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین باید فرهنگ سازی عمومی انجام شود تا بیماران، تقاضای غیر ضروری از پزشکان برای تجویز دارو و موارد دیگر نداشته باشند؛ برای جلوگیری از مشکلات در این خصوص، به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم نظارت‌ها انجام می‌شود تا از اینگونه موارد جلوگیری شود.

فخاریان در خصوص افزایش قیمت دارو و میزان تعهد سازمان بیمه تصریح کرد: در بودجه سالیانه‌ای که برای سازمان‌های بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود، یک درصد مشخصی برای افزایش تعرفه محاسبه می‌شود، سازمان بیمه سلامت افزایش قیمت‌ها را می‌پذیرد ولی برای تامین اعتبار آن تاخیر ایجاد می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال، بنا بر این است که سازمان بیمه سلامت بر اساس بودجه مصوب مجلس، هزینه کند و بیش از آن هزینه‌ نشود تا بدهی ایجاد نشود؛ افزایش قیمت‌ها اگر غیر معمول و بیش از حد مشخص شده در بودجه باشد، اغلب هزینه مازاد بر عهده بیمه شده است و سازمان بیمه سلامت امکان پرداخت آن را ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.