صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / پتروشیمی‌ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند
پتروشیمی‌ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند

پتروشیمی‌ها بیشترین تاثیر را در معاملات بورس داشتند

در اولین روز از معاملات بورس این هفته گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر کاهنده و پتروشیمی‌ها بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در اولین روز از معاملات بورس این هفته گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر کاهنده و پتروشیمی‌ها بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص داشتند.

 با این‌که امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی از ابتدای باز شدن معاملات رشد فزاینده‌ای داشت و توانست در نیمه ساعات معاملاتی تراز ۱۵۹ واحدی را پشت سر بگذارد، اما در نهایت مقداری افت داشت و تا تراز ۱۵۸ هزار و ۱۱۹ واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل هم‌وزن نسبت به چهارشنبه گذشته ۶۳۴ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۹۷۶ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۱۶۳ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۸ هزار و ۴۰۹ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۱۳۶۱ و ۱۰ هزار و ۳۷۴ واحد افزایش یافتند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی جم و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب ۵۱۸، ۲۶۹، ۱۹۹ و ۱۸۷ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند، اما ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان هر یک به ترتیب ۲۱۲، ۱۶۱ و ۶۴ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادها بیش از چهار درصد رشد قیمت را شاهد بودند و نمادهایی با صف خرید همراه شد. به عنوان نمونه در نماد سایپا که صف خرید داشت، ۹۵ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقیقی و حدود پنج درصد مربوط به حقوقی‌ها بود. همچنین حقوقی‌ها بیش از ۵۱ درصد در عرضه نقش بازی کردند.

در گروه فلزات اساسی قیمت نیمی از سهم‌ها با کاهش مواجه شد و در برخی از سهم‌ها شاهد صف‌های فروش بودیم. به عنوان نمونه در ملی صنایع مس ایران حقیقی‌ها ۸۲ درصد از فروش و حقوقی‌ها حدود ۱۸ درصد از فروش را از آن خود کردند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد زیادی از پتروشیمی‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و توانستند تا بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند. یکی از عوامل این رشد را می‌توان به برداشته‌شدن سقف قیمت در معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا عنوان کرد.

حجم معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳٫۵ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۰۲ هزار و ۲۳۸ دادوستد بود.

آیفکس امروز ۳۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۰۵ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۵۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

امروز سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اختلال‌هایی روبه‌رو شد به طوری که در زمان‌هایی قیمت معاملات و حجم و ارزش را به درستی نشان نمی‌داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.