صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دانشگاه الزهرا به دنبال تقویت روحیه کارآفرینی است

رئیس دانشگاه الزهرا:

دانشگاه الزهرا به دنبال تقویت روحیه کارآفرینی است

رئیس دانشگاه الزهرا می گوید: دانشگاه ها باید با تقویت روحیه کارآفرینی در دانشجو و افزایش کیفیت آموزش به افزایش مشاغل نوین در جامعه کمک کند.

مهناز ملانظری روز چهارشنبه درباره چگونگی بهبود بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی، اظهار کرد: واقعیت این است که در حال حاضر شرایط زندگی کردن در تمام دنیا تغییر کرده و نمی توانیم با نگاه قدیمی به کار و درآمد فکر کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: این دید سنتی که با داشتن مدرک تحصیلی شغلی مناسب در یک سازمان دولتی داشته باشیم، در جامعه امروزی نتیجه بخش نیست.
رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به توانایی کارآفرینی دانشجویان، افزود: دانشجو باید با ارائه طرح های مختلف در راستای رشته تحصیلی خود، شغل هایی که تاکنون موضوعیت نداشته را ایجاد و افراد بسیاری را زیر مجموعه خود قرار دهد.
ملانظری با بیان اینکه در جامعه امروزی بسیاری از امور به واسطه اینترنت انجام می شود، یادآور شد: دانشگاه در حال حاضر علاوه بر آموزش، رسالت جدیدی نیز برعهده دارد که در واقع همان تقویت دیدگاه کارآفرینی در دانشجو بوسیله ابزار و طرح های جدید است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فقط می تواند دانشجو را به گونه ای آموزش دهد که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، باید در دانشگاه ها جنبه های مهارت آموزی و عملیاتی را بیشتر کنیم تا دانشجو بتواند با تغییر دیدگاه سنتی خود کارآفرینی کند.
** تقویت روحیه کارآفرینی در دانشجویان
رئیس دانشگاه الزهرا در ادامه درباره تأثیرفعالیت های دانش بنیان در کسب درآمد و تقویت روحیه کارآفرینی در دانشجویان، تأکید کرد: استادان و دانشجویان با انجام فعالیت های دانش بنیان نگاهی دوجانبه به علم و پژوهش پیدا کرده اند.
ملانظری با بیان اینکه فعالیت های دانش بنیان دانشگاه الزهرا هنوز به مرحله کسب درآمد برای دانشگاه نرسیده است، ادامه داد: حرکت های دانش بنیان در دانشگاه بیشتر با هدف حرکت دانشجو و استادان به سمت کاربردی کردن علوم سرمایه گذاری شده و بسیاری از استادان شرکت های دانش بنیان تأسیس کرده اند که دانشجوها نیز در این مکان ها مشغول به کارهستند.
وی افزود: هدف اصلی از ایجاد شرکت های دانش بنیان، تقویت نگاه دو وجهی آموزش و کاربردی شدن علم در ذهن اعضای هیأت علمی است. سرآغاز این گونه فعالیت ها باید از استادان آغاز شود تا دانشجویان با الگو قراردان آنها مهارت های خود را افزایش دهند و در نتیجه هرکدام یک کارآفرین شوند.
** دختران می توانند در همه رشته ها ورود کنند
رئیس دانشگاه الزهرا همچنین درباره توانایی وعلاقمندی دختران برای تحصیل در رشته های مختلف و برعهده گرفتن تمامی مشاغل، اظهار کرد: طبیعی است بانوان علاقه خاصی نسبت به تعدادی از رشته ها دارند که با روحیه شان سازگارتر است اما با اطمینان می توان گفت که دختران در همه رشته ها ورود کنند.
ملانظری با بیان اینکه تجربه نشان داده که زنان با تمرین و آموزش به نیروهای توانمندی در جامعه تبدیل شده اند، گفت: تمامی رشته های تحصیلی برای بانوان مناسب است اما با توجه به نیاز جامعه بیشتر دختران رشته علوم انسانی هنگام انتخاب رشته در کنکور سراسری تمایل بیشتری به رشته هایی مانند حقوق، حسابداری و مدیریت نشان می دهند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.