صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دومین دوره طرح آموزشی-تجربی “کیمیا” برگزار می‌شود

دومین دوره طرح آموزشی-تجربی “کیمیا” برگزار می‌شود

دومین دوره طرح آموزشی-تجربی "کیمیا" به‌منظور ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی حوزه نوآوری و کارآفرینی کشور برگزار می‌شود.

کارآفرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، کیمیا دوره‌ای آموزشی- تجربی است که با هدف ارتقای آگاهی، دانش و مهارت علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار می‌شود.

این رویداد که با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود، در نظر دارد با توجه به خلاء نیروی انسانی توانمند در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور به آموزش و ارتقای مهارت متقاضیان بپردازد. به این صورت این افراد می‌توانند به‌عنوان کارشناسان این حوزه (از قبیل کارشناس ارزیاب، مدیر اجرایی، مدیر منابع انسانی و غیره) در مجموعه‌هایی مانند شتاب دهنده‌ها، صندوق‌های VC، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و غیره مشغول به کار شوند و تا حدودی خلاء موجود رفع شود.

فرآیند آموزش و ارتقای مهارت برگزیدگان به این صورت است که در مرحله اول این افراد طی دو هفته در ۱۰۰ ساعت کارگاه تخصصی شرکت می‌کنند. پس‌از آن ۸۰ ساعت کارآموزی می‌گذارنند و سپس ۴۰ ساعت دوره‌های بینشی و مهارتی را طی خواهند کرد. دوره منتورینگ مرحله بعدی‌ است که در جلسات حضوری با منتورها به مدت ۲۰ ساعت برگزار می‌شود. در آخر نیز تور بازدید از نهادها و سازمان‌های مرتبط و انجام آزمون از متقاضیان صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند در سایت kimia-college.ir پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند. مرحله بعد تست سنجش شایستگی شغلی خواهد بود و مصاحبه صورت می‌گیرد تا در نهایت افراد منتخب گزینش شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین دوره طرح آموزشی-تجربی “کیمیا” با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی به‌منظور ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی حوزه نوآوری و کارآفرینی کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.