صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / استخراج نفت بدون فلر یا با حداقل میزان آن از برنامه‌های استاندار خوزستان

استخراج نفت بدون فلر یا با حداقل میزان آن از برنامه‌های استاندار خوزستان

استاندار خوزستان گفت: در برنامه داریم تا در این استان استخراج نفت بدون فلر یا با حداقل فلر تولیدی را داشته باشیم.

استاندار خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز، «غلامرضا شریعتی» در حاشیه مراسم راه‌اندازی سامانه مشعل بدون دود بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز ۳ در جمع خبرنگاران با تشکر از مسئولان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای پیگیری‌ جهت راه‌اندازی این سامانه گفت: چون کار  ارزشمندی برای استان خوزستان بود.

وی افزود: این مشعل که در گذشته ۱۳ میلیون فوت مکعب گاز می‌سوزاند، هم‌اکنون حداکثر ۲ تا ۳ میلیون فوت مکعب گاز می‌سوزاند و مشعلی بدون دود است. با این اقدامات آلاینده‌های این مشعل کاهش یافته است.

استاندار خوزستان با بیان این‌که برگشت سرمایه اجرای این طرح ۲۳ روز است، تصریح کرد: این کار ارزشمند و پر درآمدی است. در این زمینه در واحد بهره‌برداری اهواز ۲ نیز در حال انجام کار هستند تا دود مشعل آن را نیز حذف کنند.

شریعتی با اشاره به قراردادی که با حضور رئیس‌جمهور در عسلویه برای جمع‌آوری گازهای نفتی انجام شد، گفت: ارزش این قرارداد حدود ۱٫۲ میلیارد دلار است و هلدینگ خلیج‌فارس و پتروشیمی مارون این کار را در مدت زمان ۳۰ ماه انجام خواهند داد.

وی با تشکر از مناطق نفت‌خیز جنوب برای پیگیری تولید نفت با حداقل عوارض محلی هستند، گفت: می‌کوشیم تا در استان خوزستان استخراج نفت بدون فلر یا با حداقل فلر تولیدی را داشته باشیم.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد که کار عظیم جمع‌آوری گازهای همراه با نفت با همکاری مناطق نفت‌خیز جنوب که قرار است در مدت زمان ۳۰ ماه اجرایی شود با سرعت خوبی پیش برود تا شاهد تولید خوراک برای پتروشیمی‌های استان باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.