چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / عناب خراسان جنوبی علمی می‌شود
عناب خراسان جنوبی علمی می‌شود

عناب خراسان جنوبی علمی می‌شود

جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تحقیقات علمی خود روی محصول استراتژیک عناب خراسان جنوبی فصلی نو برای این محصول را رقم می‌زند.

عناب

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: نگهداری عناب تازه از نظرخوش‌خوراکی و حفظ مواد موثره آن شامل؛ آنتی‌اکسیدان، فنل، فلاونویید، آنتوسیانین، تانن که مصارف دارویی متفاوتی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به حساس بودن میوه‌ تازه عناب به شرایط محیطی و امکان رشد انواع قارچ و کپک بر روی آن‌ها، این دسته از محصولات در معرض آسیب جدی قرار دارند.

مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این رو استفاده از راهکارهایی برای به تأخیر انداختن فرآیند فساد میوه عناب و افزایش ماندگاری آن‌ها مورد توجه خاص واردکنندگان و صادرکنندگان قرار گرفته است.

پویان با بیان اینکه بسته‌بندی مناسب باید در برابر آلودگی، آسیب و کاهش بیش از حد رطوبت، محصول را حفظ کند، اظهارکرد: عدم شناخت کافی مردم از خواص غذایی و دارویی عناب و نبود صنایع بسته‌بندی عناب در خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید عناب کشور، بازار فروش را با نوسان مواجه کرده است.

خراسان‌ جنوبی با داشتن  بالاترین درصد سطح زیر کشت عناب به‌ عنوان اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان مطرح است؛ چنانکه می‌توان از این محصول با برنامه‌ریزی‌های صحیح در جهت توسعه‌ اقتصادی استان گام برداشت.

گزارش از سپیده قلندری اسفدن

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.