چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / رشد بورس با خروج بانک ها از بنگاه داری
رشد  بورس با  خروج بانک ها  از بنگاه داری

«كسب‌وكار» روند صعودی شاخص بازار سرمایه را بررسي مي‌كند

رشد بورس با خروج بانک ها از بنگاه داری

افزايش قيمت‌ها و رسيدن آن به نقطه مطلوب در بازارهاي موازي مثل سكه و ارز، كارشناسان را به پايان رقابت اين بازارها با بورس خوش‌بين كرده است.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز،  به اعتقاد کارشناسان، با وجود اینکه بازار سرمایه مانند بازارهای سکه، طلا، مسکن و… از افزایش قیمت ارز منتفع نشده است، اما از این پس امید می‌رود همه‌چیز به نفع این بازار تغییر و نقدینگی مسیر خود را به این سو کجکند. اما باید دانست تحریم تنگناهایی برای بازار سرمایه دارد. اگرچه شرکت‌های بورسی تاثیر متفاوتی از وضعیت تحریمی می‌پذیرند، با این حال کارشناسان افزایش ارزش سهام شرکت‌های صادرات‌محور در بورس را که با افزایش نرخ دلار رخ داده، شروع خوبی برای رشد شاخص بورس می‌دانند و پیش‌بینی خیلی از آنها درباره آینده بازار سرمایه با حذف سودجویان از این بازار که اخیرا نیز رئیس سازمان بورس با ورود نهادهای نظارتی بر فرایند قیمت‌گذاری بورس نوید آن را داده، مثبت
است. با این حال با توجه به تاثیر متفاوت شرکت‌های بورسی در شرایط تحریم‌ها، باید دید مسیر این بازار به چه سمتی خواهد رفت. به اعتقاد کارشناسان، تغییر و تحولات تازه در حوزه نظام بانکداری و تاکید رهبر انقلاب مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری، فرصت بیشتری در اختیار بازار سرمایه قرار خواهد داد تا از این مسیر سرمایه‌گذاری رونق بگیرد؛ حتی باید امیدوار بود که شرایط تحریمی نیز خللی در رشد بورس ایجاد نکند.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.