صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: توطئه‌ها ادامه پیدا کند،‌ چاره‌ای جز برخورد نیست
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: توطئه‌ها ادامه پیدا کند،‌ چاره‌ای جز برخورد نیست

در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امین

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: توطئه‌ها ادامه پیدا کند،‌ چاره‌ای جز برخورد نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح وظایف نیروی انتظامی گفت: نیروهای انتظامی در التهابات اجتماعی باید با بصیرت مردم را آگاه کنند که راه پیشبرد مقاصد و خواسته‌ها مذاکره و گفت‌وگو و بیان آن‌ها به صورت آرام است و با دسته قلیلی که در جهت خواست بدخواهان حرکت می‌کنند باید برخورد کنیم.

محمد باقری

به گزارش کسب و کار نیوز، سرلشگر محمد باقری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین اظهارکرد: برگزاری این مراسم به عنوان پایان دوره آموزشی عده‌ای از عزیزان جان برکف ما که امروز مفتخر به دریافت درجه شده‌اند و آغاز مسیر خدمت به مردم را تجربه می‌کنند و همچنین اخذ سردوشی توسط عده‌ دیگری از عزیزان روز بزرگی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: خدمت به ملت ایران، میهن اسلامی و کشوری که افتخار حرکت در مسیر الهی دارد بی نظیر است. این حکومت نتیجه ۱۴ قرن همه علما،‌ شهدا و مردمی است که با ظلم و ستم جنگیده‌اند و آرزو داشتند چنین حکومتی برقرار شود و با لطف الهی این نظام مقدس برپا شده است.

وی در میان جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: شما در کسوت مقدسی در آمده‌اید که برای نظم، امنیت،‌ آسایش و اقتدار این کشور است و خدمت خود را آغاز کردید.

باقری با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه خاصی به نیروی انتظامی دارد، گفت: تاکید ایشان به مقامات کشور و فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح این است که با تمام توان از نیروی انتظامی پشتیبانی کند تا بتوانند مسئولیت‌های متنوع و خطیر خود را به خوبی به انجام برسانند. دوره آموزشی و دانشگاه قطعا دوره‌ای مقدس و خاطره‌انگیز برای شما عزیزان خواهد بود، دوره‌ای که آموزش و فراگیری مهارت همراه با بصیرت افزاید،‌ دوره‌ای ماندگار برای شما خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: عزیزانی که امروز دانشگاه را به مقصد یگان‌های عملیاتی ترک می‌کنند باید قدر این روز را بدانند و در ذهن خود نگه دارند و آن‌هایی که وارد این دانشگاه شده‌اند باید حداکثر بهره را در زمینه افزایش معنویت، ‌بصیرت و ارتقای مهارت و یادگیری آنچه باید در طول خدمت به کار گیرند ببرند.  

وی با اشاره به برگزاری رژه یگان‌ها در مراسم امروز، خاطرنشان کرد: مراسم امروز نشان داد که این دانشگاه توانسته است آموزش‌ها،‌ انضباط و انسجام خوبی را پیاده سازی کند و همه در حد خیلی خوب و عالی توانایی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

باقری ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان ارکان اقتدار میهن مسئولیت خطیر و سنگینی را بر عهده دارد. نیروی انتظامی در تمامی ابعاد مسئولیت‌های اجتماعی و تمامی پهنه جغرافیایی سرزمین ما مسئولیت برقراری امنیت و آرامش و نشان دادن اقتدار نظام را بر عهده دارد. نیروی انتظامی همچنان که باید نمایش دهنده اقتدار نظام باشد، باید با مردم عزیز نیز مهربان و دوست باشد که همین گونه است و مردم نیز نیروی انتظامی را باید پناهگاه خود بدانند که می‌دانند. در مقابل خاطیان و بدخواهان باید نیروی انتظامی را به عنوان واحد قاهره حکومت اسلامی قلمداد کنند و بدانند که اگر قصد بر هم زدن نظم و امنیت را داشته باشند، قبل از ورود آن‌ها نیروی انتظامی در بخش پیشگیری وارد می‌شود و در صورت وقوع جرم در اسرع وقت با جرم مقابله کنند.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به وظایفی که مردم در قبال امنیت دارند، اظهارکرد: همچنین امر به معروف و نهی از منکر در هر بخشی از جامعه جزو واجبات است و بخش‌های حاکمیتی از جمله نیروی انتظامی مسئولیت سنگینی در این فریضه الهی دارد و در این راه از شماتت بدخواهان هراسی ندارد.

باقری با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در حفاظت از مرزها گفت: مرزبانی در این زمینه مسئولیت اصلی را به عهده دارد و کشور ما هم دارای مرزهای طولانی و متوع اقلیمی و مسائل و تهدیدها و فرصت‌های بیشماری در این زمینه وجود دارد. ملت ما حراست از این مرزها را به عهده مرزبانی ناجا سپرده و در سال‌های اخیر این مسئولیت از نظر کمی و کیفی رو به توسعه و ارتقاء است و باید با قدرت ادامه پیدا کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: نیروهای انتظامی واحد مسئول و اصلی در برقراری آرامش در زمانی است که مواردی از التهابات اجتماعی رخ می‌دهد و در این زمینه نیروی انتظامی کارآمدی خود را نشان داده و در حال توسعه است و واحدهای امداد و یگان ویژه باید آماده حفظ آرامش و امنیت کشور باشند تا در صورتی که به هر علتی التهاباتی به وجود آمد، ‌با آگاه‌سازی و بصیرت مردم را آگاه کنند که راه پیشبرد مقاصد و خواسته‌ها، مذاکره و گفت و گو و بیان خواسته‌ها به صورت آرام است و با دسته قلیلی که در جهت خواست بدخواهان حرکت می‌کنند باید برخورد کنید و اجازه ناآرامی داده نشود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از جهات مختلف نیز مسئولیت‌های دیگری هم دارد به وجود روحانیت در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: وجود روحانیت معظم نعمت بزرگی است که به عنوان بازوی مقتدر در کنار شما قرار دارد و باید از عزیزان روحانی حداکثر استفاده را ببرید.

باقری همچنین گفت: حفاظت اطلاعات، بازوی حیاتی شما است که به شما حداکثر کمک را می‌کند و اشراف اطلاعاتی و شناسایی حربه‌های نوین و حرکت به سمت دانش‌های نوین از وظایف سنگینی است که به عهده شما و دانشگاه علوم انتظامی گذاشته شده است.

وی همچنین بیان کرد: این وظیفه ما است که نیروی انتظامی را به عنوان نیروی خدوم و زحمت‌کش با حداکثر توان پشتیبانی کنیم تا با افزایش آمادگی، ارتقای نظم و آرامش را در جامعه پایدار کند.

باقری همچنین اضافه کرد: خداوند نعمت بزرگی به ما داده است که کشور ما در میان ناآرامی‌ها، امن‌ترین کشور است و نیروی انتظامی در کنار سایر دست‌اندرکاران با خون خود پای امنیت کشور ایستاده است. جریان و روح شهادت در نیروی انتظامی جاری است.

وی با بیان اینکه در این ایام که کشور ما با جنگ بزرگ اقتصادی و روانی مواجه است، افزود: نیروی انتظامی در این زمینه مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده دارد و همچنین ارتش،‌ سپاه و وزارت دفاع به عنوان پشتیبان نیروهای مسلح مسئولیت دفاع در برابر تهدیدهای نظامی را دارند و مسئولیت برقراری امنیت و آرامش در کشور نیز با نیروی انتظامی است.

باقری اضافه کرد: خدا را شاکریم که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا در مقابله با تهدیدات،‌ نیروهای مسلح ذره‌ای کوتاهی ندارد و به تایید اندیشمندان جهان ایران با بیشترین تهدیدها، آرام‌ترین وضعیت را تجربه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما در تمام زمینه‌ها در کنار مسئولان نظام و دولت هستیم، افزود: ما از تمام قوا پشتیبانی می‌کنیم و با پیروی از تدابیر رهبری مسئولیت‌هایمان را به خوبی انجام می‌دهیم تا کشور به سمت توسعه بهتر اقتصادی و شکوفایی پیش برود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما در منطقه‌ای ناآرام به سر می‌بریم و این ناآرامی‌ها عمدتا وارداتی توسط آمریکا است،‌ گفت: منطقه ما گنج‌های بی نظیری دارد که مورد طمع قدرت‌های استکباری است و بهانه آن‌ها برای ماندن ناامن‌ نگهداشتن آن است و می‌بینید سالانه چقدر به منطقه سلاح می‌فروشند و با یک بازو گروه‌های تروریستی را با یکدیگر متحد می‌کنند و با بازوی دیگر می‌گویند می‌خواهیم با آن‌ها بجنگیم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به لطف پروردگار در آرامش منطقه سهیم است و می‌بینیم که مسئولان سوری و عراق از ما دعوت کردند که حداقل در حد مستشاری کمک کنیم و آن‌ها قدرشناس ملت ما و ایثارگری‌های آن هستند.

باقری همچنین اظهارکرد: تاکنون ده‌ها طرح توسط آمریکا انجام شده که تا به حال هیچ کدام به نتیجه نرسیده است که یکی از آن‌ها تبدیل بخشی از کشورهای همسایه به پایگاهی برای تهدید ما بوده است. ملت ما شاهد بوده است که چگونه با این موارد برخورد می‌کنیم. اتفاقی که در روزهای اخیر رخ داد اتفاق کوچکی نبود و عملیات موشکی بخش کوچکی از آن بود. بخش بزرگ‌تر آن قدرت اطلاعاتی،‌ طراحی،‌ فرماندهی،‌ ارتباط و در نهایت قدرت تمام کننده موشکی بود.

وی تاکید کرد: ما صبر می‌کنیم، تذکر می‌دهیم و پیغام می‌دهیم، اما اینجا اعلام می‌کنم چنانچه توطئه‌هایی ادامه پیدا کند،‌ چاره‌ای جز برخورد نیست و حق دفاع براساس منشور سازمان ملل متحد را برای خود محفوظ می‌دانیم. ما صبر نمی‌کنیم ناامنی به داخل خانواده‌ها و کارخانه‌های ما بیاید و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.