صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دستیابی به نقطه مطلوب مسئولیت دانشگاه‌ها ضروری است
دستیابی به نقطه مطلوب مسئولیت دانشگاه‌ها ضروری است

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

دستیابی به نقطه مطلوب مسئولیت دانشگاه‌ها ضروری است

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه هنوز نقطه مطلوب اهداف و مسئولیت‌های دانشگاهی در کشور دست نیافتیم، گفت: تلاش می‌کنیم این فاصله با شکل‌گیری ارتباط نزدیک و همدلی دفاتر نهاد رهبری با دانشگاهیان رفع شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در مراسم تکریم رئیس سابق و معرفی رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که امروز با حضور وزرای علوم و بهداشت و همچنین سایر مسئولین کشوری و دانشگاهی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در فضای کنونی دشمن نقاط قوت نظام اسلامی کشورمان را و خستگی‌ناپذیری مسئولین و مردم این کشور را هدف قرار داده‌اند، در واقع نقطه قوتی که این نظام دارد، از یک سو معنویت است که با هیچ قدرت مادی قابل مقایسه نمی‌باشد و از سوی دیگر همدلی، همراهی و یکدلی امت و نظام است. باید دید کدام نقطه و کانونی در جامعه ایران این توانمندی را دارد که از این نقاط قوت و قدرت حمایت کنند؟

وی در ادامه دانشگاه‌ها را یکی از کانون‌های مهم و تاثیرگذار در حمایت از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی و همچنین جامعه توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان موتور نیرومحرکه و پیشرفت کشور که به سمت قله‌های تمدن در حرکت هستند، می‌توانند در توسعه هر چه بیشتر جامعه نقش کلیدی و موثری را ایفا نماید.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همچنین خاطرنشان کرد: زمانی دانشگاه‌ها را لیبرال بنیان نهادند ولی در عمل آنچه که اتفاق افتاد این بود که این مراکز در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و پس از پیروزی همواره در عرصه‌های مختلف برای توسعه و تقویت آرمان‌های انقلابی پیشگام شده‌اند و هر زمان که کشور نیاز داشت، دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده‌اند و نقش اصلی خود را ایفا نمودند.

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: در حال حاضر اقتدار صنعت دفاعی کشور که ماکی بر دانش برآمده از دل دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی است و همچنین موفقیت‌های عرصه دیپلماسی و فضای سیاسی یکی از نمونه‌های موفق نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شرایط فعلی است.

وی تاکید کرد: اگر بررسی کنیم که آیا دانشگاه‌ها به آن نقطه ای که مطلوب و مدنظر است و رهبری معظم انقلاب نیز مسئولیت‌هایی که برای این مراکز عنوان نمودند، رسیده‌اند یا نه باید گفت: خروجی‌های حاصل از این مراکز علمی با آن نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد و دانشگاه‌ها باید بتوانند در همه عرصه‌ها پیشقدم بوده و دانش آموختگان بانشاط، فرزانه و انقلابی تربیت کنند؛ چرا که خروجی‌های این مراکز مدیران آینده و انسان‌های توانمند کشور هستند.

به گفته حجت الاسلام رستمی، دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید تلاش کنند که این مراکز به نقطه مطلوب و مورد نظر رهبری در عرصه‌های علمی، اخلاقی و معنویت دست یابند. در واقع ما در محیط‌های دانشگاهی با سه گروه دانشجو، مدیران و اساتید مواجه هستیم که هر کدام از آنها دغدغه‌ها و مطالبه‌های متفاوتی دارند و همکاران دفاتر نهاد رهبری باید بتوانند به این مطالبه‌ها پاسخ بدهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خستگی، توقف و ناامیدی برای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان مفهوم و معنایی ندارند، خاطرنشان کرد: ایمان دارم وعده‌های خدا در خصوص جامعه مومن با وجود همه دشمنی‌ها، ناراستی‌ها، کم‌کاری‌ها، خیانت‌ها و ناکاری‌ها اتفاق خواهد افتاد. بنابراین تلاش می‌کنیم این مکان‌های مهم و موثر به آن رسالت و اهداف ترسیم شده دست یابند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

به گزارش کسب و کار نیوز ، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.