پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / ایلام / انتقاد استاندار ایلام از فقدان مدیریت واحد فرهنگی در کشور

انتقاد استاندار ایلام از فقدان مدیریت واحد فرهنگی در کشور

استاندار ایلام گفت: نمی‌توان تنها 17 درصد اعتبارات فرهنگی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داد اما به میزان 80 درصد از این وزارتخانه پاسخ خواست.

قاسم سلیمانی دشتکی - استاندار ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، درصد جانبازی مردم استان ایلام نسبت به جمعیت را در کشور بی‌نظیر عنوان و اظهار کرد: استان ایلام به ازای هر ۲۰۰ نفر یک شهید و ۴ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

وی، رفتار، شیوه و کردار نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه فرهنگ بنا گذاشته شد و بنای آن مسائل فرهنگی بود.

استاندار ایلام، حضرت امام(ره) را احیاگر سیره ایثار و از خود گذشتگی دانست و گفت: قیام مردم در سال ۴۲ اولین جرقه احیای ایثارگری و گذشت را در بین شیعیان منطقه زد و انقلاب اسلامی با پشتوانه‌ی مردم انفجار نور در جهان شد و  تاثیر بسزایی در روحیه مبارزان و مسلمانان منطقه داشت .

سلیمانی دشتکی با بیان این‌که احیاء فرهنگ علوی امامت، جهاد و ایثار از دستاوردهای این انقلاب بوده است، تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگی در زمینه فرهنگ کشور انجام شده است و بر این عقیده‌ام اگر در جایی به بن‌بست خوردیم می‌توانیم به فرهنگ ایثار و شهادت و جهادی که در اول انقلاب بوده ایم، برگردیم.

وی گفت: حدود ۲۰ درصد اعتبارات کشوربه صورت مستقیم د و حدود ۲۰ درصد هم به صورت غیرمستقیم به مسائل فرهنگی اختصاص داده می شود اما چون در مدیریت فرهنگی کشور دارای تمرکز نیستیم این اعتبارات پخش و ریز می‌شوند و در نتیجه اثربخشی لازم را ندارند.

استاندار ایلام با انتقاد از رویه موجود در اختصاص اعتبارات فرهنگی و تعدد مراکز فرهنگی گفت: تکثر نهادهای فرهنگی و نداشتن مدیریت واحد، یکی از مشکلات موجود در حوزه فرهنگی کشور است.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: نمی‌توان تنها ۱۷ درصد اعتبارات فرهنگی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داد اما به میزان ۸۰ درصد از این وزارتخانه پاسخ خواست.

سلیمانی‌دشتکی در جمع‌بندی این بخش از سخنانش با بیان اینکه می‌توانیم با محوریت ولایت فقیه موفقیت های زیادی را در زمینه فرهنگی کسب کنیم خاطرنشان کرد: امیدواریم تدبیری اندیشیده شود تا با تشکیل یک مدیریت واحد فرهنگی که پاسخگوی مردم و انقلاب باشد بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.