صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاکتور خونی
بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاکتور خونی

بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاکتور خونی

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی گفت: بیماران هموفیلی هشترود، فاکتور ندارند.

هموفیلی

«اکرم طبقچی» در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: نوسانات ارزی، مشکل خاصی برای فاکتورهای انعقادی مورد استفاده بیماران هموفیلی پیش نیاورده است، بلکه مشکل ما، مابه‎التفاوت قیمت و عملکرد بیمه است که بیماران هشترودی را با مشکل مواجه کرده است.  

 وی خاطرنشان کرد: با کمبود فاکتور مواجه نیستیم، بلکه بیمه‌‏ها به تعهدات خود در قبال پرداخت مابه‎التفاوت داروها عمل نکرده و باعث می‎شوند تا توان خرید داروخانه‎ها پایین بیاید و یا از تحویل دارو به بیمار امتناع کنند.  

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این مشکل در شهرستان هشترود به قدری تشدید شده که هموفیلی‎های هشترود برای دریافت فاکتور با پیمودن مسافتی طولانی به تبریز مراجعه می‎کنند.  

گفتنی است، هموفیلی نوعی اختلال انعقاد خون است که در آن مدت زمان خونریزی نسبت به افراد سالم بیشتر بوده و خون این افراد به اندازه‎ی کافی فاکتور انعقادی (هشت و ۹) ندارد.  

 بدن انسان ۱۳ نوع فاکتور انعقادی خون دارد که سبب لخته شدن خون و قطع خونریزی می‎شود و کمبود هر یک از آن‎ها موجب اختلالاتی در بدن فرد می‌شود که هموفیلی نوع A و B، فون ویلبراند و اختلال پلاکتی از آن دسته هستند.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.