صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / پاسخ قاطع سپاه ایران به تروریست‌ها /نشان فتح برای سیاری/دانه درشت‌ها در صف دادگاههای اقتصادی…
پاسخ قاطع سپاه ایران به تروریست‌ها /نشان فتح برای سیاری/دانه درشت‌ها در صف دادگاههای اقتصادی…

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ شهریور بخوانید؛

پاسخ قاطع سپاه ایران به تروریست‌ها /نشان فتح برای سیاری/دانه درشت‌ها در صف دادگاههای اقتصادی…

شلیک ۷ فروند موشک زمین به زمین به محل استقرار و جلسه سران تروریست‌ها، اعطای نشان درجه یک «فتح» به امیر سیاری، حضور و سخنرانی فرمانده کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، ردپای عوامل خارجی در حمله به کنسولگری ایران در بصره، ناگفته‌هایی از قانون «منع بکارگیری بازنشستگان»، مخالفت ریاست جمهوری و وزارت خارجه عراق با حمله موشکی ایران به محل استقرار تروریست ها در کردستان عراق و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، هجدهم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

18.6

به گزارش کسب و کار نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در جریان سفر به نوشهر، در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی، حضور یافتند.

رهبر معظم انقلاب در این مراسم نیروهای مسلح را به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی ها و توانایی ها در میدانهای علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفتهای گوناگون توصیه کردند و افزودند: براساس آیه شریفه قرآن هرچه می توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار نیروهای مسلح دشمن را به عقب‌نشینی وا می‌دارد.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان اعطای سردوشی به نمایندگان دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش، به امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده‌ی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور و دریای عمان و حفظ منافع ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و اهتمام به نوسازی تجهیزات و آبادانی سواحل مکران در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان درجه یک «فتح»را اعطا کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با تشریح عملیات موشکی روز گذشته علیه محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های تروریستی و با اعلام شلیک ۷ فروند موشک زمین به زمین به محل استقرار و جلسه سران تروریست‌ها تاکید کرده است: فرزندان ملت ایران در سپاه و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، مصمم به صیانت از مرزهای ایران اسلامی بوده و تکرار شرارت از سوی تروریست های اجیر شده دشمنان، با پاسخ های سخت و کوبنده تری مواجه خواهد شد.

در پی این اقدام ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای ضمن مخالفت با حمله موشکی ایران به محل استقرار تروریست ها در کردستان عراق  مدعی شد که حمله موشکی ایران به پایگاه های تروریست ها در شهر کویسنجق در استان اربیل تنشی خطرناک و نقض امنیت ملی عراق است.

وزارت خارجه عراق نیز ضمن مخالفت اقدام اعلام کرد که این کشور خواهان امنیت همسایگان خود است و استفاده از خاکش برای تهدید امنیت کشورهای همسایه را نمی پذیرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از طرح مباحثی درخصوص حذف مهریه به دلیل افزایش قیمت سکه، گفت: هر زمان زنان توانستند طلاق بدهند، حذف مهریه هم، شدنی می شود. فاطمه ذوالقدر افزود: حذف مهریه با وضع قانون، پایمال کردن حقوق زنان است.

همچنین یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان ناگفته‌هایی از قانون «منع بکارگیری بازنشستگان»گفت: به اعتقاد من یکی از دلایل غیر فعال بودن برخی از دستگاه‌های اجرایی حضور بازنشستگان در سمت‌های اجرایی است که با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان این افراد کنار گذاشته خواهند شد.

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه توییتر خود با بیان اینکه در حادثه به آتش کشیدن سرکنسولگری ایران در بصره ردپای عوامل خارجی پررنگ است، گفت که نباید اجازه داد که شیعه انگلیسی و وهابیت سعودی عراق را به آشوب کشند.

 در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشهرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله به کنسولگری ایران در بصره را اقدام سیاسی جهت دار دانست و گفت: در راس این اقدام بعثی‌ها هستند که قابلیت شناسایی دارند. البته که باید دولت عراق ابعاد معنوی و مادی این حمله را جبران کند.

یک وکیل دادگستری با اشاره به برگزاری دادگاه متهمان به اخلال در نظام اقتصادی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه افراد دانه درشت‌تر را احضار کند، گفت: برخورد با افراد بزرگتر یا خاطیانی که به موازنه قدرت وصل هستند سخت‌تر خواهد بود و کار سیستم قضایی را سخت‌تر می‌کند اما این موضوع باید از جایی آغاز شود و قوه قضاییه در مبارزه با مفسدین اقتصادی باید کاملاً مستقل عمل کند.

در واکنش به انتقادات مطرح شده نسبت به قوه قضاییه مبنی بر عدم برخورد با دانه درشت‌ها، سید احمد زرگر از قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: ان‌شاءالله به دانه درشت‌ها هم می‌رسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.