صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / اتصال راه‌آهن و متروی تبریز تا پایان سال‌

اتصال راه‌آهن و متروی تبریز تا پایان سال‌

معاون مسافری راه‌آهن گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی و با پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی مقرر شد در صورت تأمین اعتبار خط راه‌آهن «میانه ـ تبریز» تا ایستگاه ائل‌گلی یا ایستگاه باسمنج تبریز تا پایان سال‌ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

متروی شیراز

به گزارش کسب و کار نیوز، «میرحسن موسوی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: جلسه مشترک استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و تیم کارشناسی همراه و مدیران راه‌آهن با وزیر راه و شهرسازی از اتصال راه‌آهن «میانه ـ تبریز» به ایستگاه ائل‌گلی تبریز تا آخر سال برگزار می‌شود. 

وی از موافقت شهردار کلان‌شهر تبریز جهت اتصال متروی تبریز به ایستگاه‌های ائل‌گلی و ایستگاه فعلی راه آهن خبر داد و افزود: انتظار مردم آذربایجان با اجرایی شدن این پروژه به زودی جامه عمل می‌پوشد. 

۶۰۰ میلیارد تومان یارانه راه آهن در سال ۹۶ 

 وی با اشاره به حمل ۴۶ میلیون تن بار توسط بخش حمل و نقل ریلی در سال ۹۶،  لازمه رسیدن به نقطه سربه سر را حمل ۸۵ میلیون تن بار اعلام کرد و گفت: در بخش مسافری نقطه سربه سر نداریم باید کیفیت خدمات را بیش از این افزایش دهیم، چون بخش مسافری ویترین راه‌آهن بوده و برای ارتقای خدمات در این زمینه، راه‌آهن در سال ۹۶ در بخش مسافری متحمل ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه شده است و در بخش کلان اقتصادی در صرفه‌جویی مصرف سوخت و سایر مسائل جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی برای کشور داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.