صفحه اصلی / استان ها / گلستان / آغاز عملیات اجرایی احیای بافت تاریخی گرگان

آغاز عملیات اجرایی احیای بافت تاریخی گرگان

شهردار گرگان گفت: مرحله نخست احیای بافت تاریخی گرگان از پاسرو آغاز و تا باغمزار استاد لطفی به عنوان یک پروژه اولویت دار شهرداری در حال انجام است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «عبدالرضا دادبود» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که به‌دنبال ایجاد سایت‌های متنوع گردشگری در سطح شهر هستیم، اظهار کرد: تمرکز شهرداری در این بخش در حوزه سرمایه‌گذاری است. ۳۰ سایت گردشگری برای توسعه گردشگری شهر در نظر گرفته شده که در حال تکمیل آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به پروژه احیای بافت تاریخی گرگان، افزود: شهرداری گرگان برای نخستین بار در این وسعت به بافت تاریخی ورود پیدا کرده است. با رویکرد گردشگری وارد این کار شدیم. 

دادبود ادامه داد: این کار باعث ایجاد ارزش‌آفرینی جدید در بافت تاریخی می شود و در حفظ و حراست از بافت نیز کمک می‌کند. تاکنون با دو پیمانکار قرارداد بسته شد که به‌تدریج کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود. یک گذر از ۶ گذر پیش‌بینی شده را طی یک سال احیا کنیم.

شهردار گرگان با اشاره به مرمت خانه تاریخی دارویی گرگان گفت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و مقرر شده تا پایان سال کار را تحویل دهد.

وی در ادامه با اشاره به برخی طرح‌های جامع حمل و نقل شهری گرگان، تصریح کرد: بازگشایی محور تالار، کوی طبیعت، افسران و محور نیایش جزو محورهای مهم در طرح بازگشایی معابر در نظر گرفته شده است. ۲۰ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان پس از چندین سال به سیستم حمل و نقل شهری گرگان افزوده شد.

دادبود افزود: توسعه موضوعات شهر هوشمند را از شهرداری هوشمند آغاز کردیم، این کار می‌تواند در کاهش ترافیک تأثیرگذار باشد. یکی دیگر از اقداماتی که در دست اقدام داریم، توزیع کاربری‌های جاذب در مناطق مختلف شهر است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: برای جابه‌جایی فرمانداری گرگان و جهاد کشاورزی استان توافق‌های اولیه صورت گرفته که تبدیل به پارک خواهند شد. جابجایی دخانیات و پادگان ارتش را نیز دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در افق میان مدت ایجاد چهار تقاطع جدید در گرگان در مصوبه شورای ترافیک کشور دیده شده است، گفت: تقاطع غیر هم‌سطح افسران به میدان بسیج، شهید کلانتری و امتداد شرقی افسران،  بلوار کاشانی و جرجان و چاله باغ در نظر گرفته شده که باید تا سال ۱۴۰۰ ساخته شوند. 

دادبود در خصوص تقاطع غیر هم‌سطح افسران نیز گفت: پروژه یک سال بعد از تحویل زمین به بهره برداری خواهد رسید. در بودجه سال ۹۷ برای این پروژه اعتبار دیده شده است.

شهردار گرگان افزود: مطالعات دو خط بی‌آرتی در محور جرجان به انجیراب و ناهارخوران به شهید قندهاری در حال انجام است که اولویت با محور انجیراب به جرجان است.

وی یادآور شد: پروژه‌های عمرانی شهرداری در ابتدای سال با بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی برنامه‌ریزی شده که با توجه به افزایش قیمت‌ها شاید تنها یک سوم پروژه‌ها محقق شود. 

دادبود با بیان این‌که برای نخستین بار شهرداری از خیرین برای مدیریت شهری استفاده کرد، گفت: ۱۰۰ نیمکت توسط خیرین ساخته شده که در سطح شهر نصب خواهد شد. اولین خانه فرهنگ نیز توسط خیرین دنبال می‌شود.

شهردار گرگان یادآور شد: مجوز جذب ۴۰ آتش‌نشان در شهرداری اخذ شده که این افراد پس از فراخوان و گذراندن آزمون‌های مختلف جذب خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.