صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / معاون قوه قضاییه: تهمت بزرگی به آیت الله آملی لاریجانی در رابطه با حساب‌های بانکی زده شد
معاون قوه قضاییه: تهمت بزرگی به آیت الله آملی لاریجانی در رابطه با حساب‌های بانکی زده شد

معاون قوه قضاییه: تهمت بزرگی به آیت الله آملی لاریجانی در رابطه با حساب‌های بانکی زده شد

معاون قوه قضاییه و رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در زمینه رفاه اعضای شوراها گفت: ما بودجه عمرانی نداریم و ریاست قوه قضاییه از پول‌های حساب بانکی برای احداث ساختمان‌های شوراهای حل اختلاف کمک کردند و تهمت بزرگی به ایشان در رابطه با حساب‌های بانکی زده شد.

محمد مهدی احمدی میانجی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی احمدی میانجی –  مروز ۱۵ شهریورماه در نشست معاون قوه قضائیه با قضات، اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمان با بیان اینکه بر امانتداری در دین ما خیلی تاکید شده است، اظهار کرد: رسول اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند «هرکس این ویژگی ها (راستگوتر، امانتداری، وفای به عهد، خوش اخلاق بودن و با مردم بودن) را داشته باشد، در قیامت به من نزدیک تر است».

وی در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف بیان کرد: باید توقعات را با واقعیت‌ها تطبیق بدهیم و توقعات متناسب با واقعیت باشد که در غیر این صورت شکست می خوریم.

احمدی میانجی با بیان اینکه قرار نبوده که شوراهای حل اختلاف یک اداره و دادگستری دیگر در کنار دادگستری باشد، افزود: قرار بود این شورا، نهاد مردمی بوده و به دادگستری و مردمی که مشکل و اختلاف دارند، کمک کند و در قانون، کار در شوراها را اختیاری عنوان کرده است.

وی تصریح کرد: ۳۴ هزار نیرو در شوراهای حل اختلاف کشور داریم که ۲۲ هزار نفر افراد میانسال (بازنشسته و یا کارمند) و ۱۲ هزار نفر جوان هستند و بنده تلاش کردم خواسته‌های به حق اعضای شوراها به ویژه جوانان را دنبال کنم و بیمه همکاران را برقرار کردیم و ماهانه نزدیک به ۳ میلیارد هزینه بیمه را می پردازیم.

معاون قوه قضاییه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در زمینه رفاه اعضای شوراها گفت: ما بودجه عمرانی نداریم و ریاست قوه قضاییه از پول‌های حساب بانکی برای احداث ساختمان‌های شوراهای حل اختلاف کمک کردند و تهمت بزرگی به ایشان در رابطه با حساب های بانکی زده شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورای حل اختلاف از نظر قانونی، مرجع رسمی قضایی است، اظهار کرد: در بحث پاداش‌ها هیچ دستگاهی در کشور نیست که به اندازه مرکز شوراهای حل اختلاف شفاف باشد و همه پرداخت‌ها را در سایت مرکز اعلام می کنیم.

احمدی میانجی با تاکید بر اینکه باید کار را به گونه‌ای انجام بدهیم که در منظر همه باشد و اگر انتقادی شد و درست بود توجه کنیم و اگر درست نبود، طرف مقابل را توجیه کنیم تصریح کرد: پرداخت‌هایی که می‌شود، دقیق و منظم است و هرکس معترض باشد، براساس کارکرد به او توضیح داده می‌شود و تبعیضی بین استان‌ها در پرداخت‌ها نداریم.

رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور درباره تعیین تکلیف وضعیت جوانان عضو شوراهای حل اختلاف گفت: به نمایندگان مجلس و رییس قوه قضاییه پیشنهاد دادیم که راه ورود به دادگستری، شوراهای حل اختلاف باشد و برای جذب نیرو در دادگستری، جوانان عضو شورا به کار گرفته شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.