صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / بیش از ۳۰ هزار راس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد

از ابتدای امسال؛

بیش از ۳۰ هزار راس دام از نهبندان به سایر استان‌ها صادر شد

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: از ابتدای امسال، با نظارت دامپزشکی 680 فقره گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای برای حمل بیش از 30 هزار رأس دام زنده سبک و سنگین از شهرستان نهبندان به سایر استان‌ها صادر شده است.

پس از اتمام فرآیند کشتار تقریبا همه امعاء و احشاء باقی مانده دام و طیور به مصارف گوناگون صنعتی در داخل و خارج از کشور می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد راه انجام، امروز(۱۵ شهریور)، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و همچنین جلوگیری از نقل و انتقال هرگونه دام بیمار و فرآورده خام دامی غیربهداشتی، کارشناسان شبکه دامپزشکی نهبندان پس از بررسی وضعیت سلامت محموله و سوابق  اقدامات بهداشتی انجام گرفته، نسبت به صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از صدور ۶۸۰ فقره گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی نهبندان برای خروج ۲۷ هزار و ۶۷۴ راس گوسفند و بز، ۲۶۶۶ نفر شتر و ۲۶۳ گاو و گوساله را از نهبندان به مقصد استان‌های دیگر گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای صادر کرده است.

راه انجام با اشاره به اینکه هرگونه جابجایی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون مجوز حمل ممنوع است، خاطرنشان کرد: در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز، برابر با ماده هفت آئین‌نامه اجرائی نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با متخلفان برخورد می‌شود.

وی به نقش مؤثر پست‌ قرنطینه دامپزشکی این شهرستان در کنترل محموله‌های عبوری اشاره کرد و یادآور شد: کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی مشغول کنترل محموله‌های خام دامی هستند تا اطمینان حاصل کنند که تمامی این محموله‌ها دارای مجوز بهداشتی حمل بوده و این امر کمک شایان توجهی به حفظ امنیت غذایی مردم می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.