صفحه اصلی / استان ها / گیلان / نیمی از دامداران گیلان دامداری را رها کردند
نیمی از دامداران گیلان دامداری را رها کردند

نیمی از دامداران گیلان دامداری را رها کردند

​رییس اتحادیه دامداران گیلان گفت: طی دو سال اخیر، نیمی از دامداران استان شغل دامداری را رها کردند.

دامداری

عباس یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ۷۲هزار نفر از دامداران گیلان عضو اتحادیه دامداران هستند.

وی افزود: متاسفانه تعداد دامداران فعال گیلان رو به کاهش است و طی سالهای اخیر نیمی از دامداران استان شغل دامداری را رها کرده‌اند.

رییس اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه برخی از کارخانه داران استان همچنان شیر را پایین‌تر از قیمت مصوب دولت از دامدارن گیلان می‌خرند، خاطرنشان کرد: قیمت مصوب خرید شیرخام از دامداران لیتری هزار و ۵۷۰ تومان است این در حالیست که هر لیتر شیر در حال حاضر هزار و ۴۰۰ تومان از دامداران استان خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش درآمد دامداران یکی از دلایل رهاکردن شغل دامداری و بردن دامها به کشتارگاه است، گفت: شیر دامهای گیلان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است اما معمولا کارخانه‌داران صنایع لنبی گیلان خرید شیر مورد نیازشان را از استانهای همجوار می‌خرند.  

یوسفی خاطرنشان‌ کرد: در دو سال گذشته بیش از ۱۵۰تن شیر روزانه در گیلان تولید می‌شد، این در حالیست که بی‌رغبتی دامداران به شغل دامداری موجب شده است که این میزان شیر به ۷۰تن برسد.

وی تصریح کرد: بدهی‌ها  و کمبود نقدینگی در بین دامدارن برای خرید جو و نهاده‌ها از دیگر دلایل کاهش شغل دامداری در استان است.

وی افزود: ما طی پیشنهاداتی از دستگاههای دولتی ذیربط خواسته‌ایم، برای خرید تامین نهاده‌ها،سوبسیدهایی برای دامداران در نظر گرفته شود تا دوباره شاهد افزایش جمعیت دامداری در استان باشیم.

رییس اتحادیه دامداران گیلان اظهار کرد: جوانان روستایی گیلان علاقه زیادی به دامپروی و دامداری دارند و نبود صرفه اقتصادی در این بخش منجر می‌شود که برای ورود به این شغل اقدام نکنند.

وی گفت: با توجه به اینکه حفظ اشتغال در استان گیلان بسیار مهم است توجه به مشکلات دامداران و قیمت مناسب شیر موجب خواهد شد تا شاهد اشتغالزایی در این بخش باشیم.

     

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.