صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / پرداخت ۵٫۵ میلیارد یورو برای ارز کالاهای اساسی از ابتدای سال
پرداخت ۵٫۵ میلیارد یورو برای ارز کالاهای اساسی از ابتدای سال

پرداخت ۵٫۵ میلیارد یورو برای ارز کالاهای اساسی از ابتدای سال

بانک مرکزی بار دیگر با تاکید بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5.5 میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تامین کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  بانک مرکزی بار دیگر با تاکید بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵٫۵ میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تامین کرده است.
این بانک در گزارش خود یادآورشده، طبق سیاست های جدید، تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری بر مبنای نرخ ارز مصوب دولت به صورت معمول در حال انجام است.
«همچنین عملکرد بازار ثانویه با ورود ارزهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه میلیارد یورو است.
ارز تامین شده در این بازار برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و سایر کالاهای مورد نیاز کشور توسط واردکنندگان بر مبنای مکانیزم بازار با نرخ توافقی خرید و فروش شده است.
از زمان اجرای سیاست جدید ارزی دولت از ۱۶ مردادماه امسال، نزدیک به یک میلیارد یورو در بازار ثانویه برای ورود کالاها با نرخ متوسط ۹ هزار تومان به ازای هر یورو معامله شده است.
بانک مرکزی اعلام کرد برای تامین نیازهای ارزی واقعی مردم به صورت اسکناس و در جهت مصارف خدماتی، بنا بر سیاست‌های اعمال شده قرار است بانک ها و صرافی ها نسبت به ورود و تامین ارز به صورت اسکناس اقدام کنند.
بر این اساس به همه بانک ها و صرافی ها اجازه داده شده است تمهیدات لازم را برای تامین اسکناس معمول کنند.
«انتظار می رود به تدریج اسکناس لازم برای تامین نیاز واقعی مردم توسط بانک ها و صرافی ها تامین شود.»
بانک مرکزی به مردم اطمینان داد که ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری بنا بر سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران با نرخ مصوب تامین می شود.
«در خصوص بازار ثانویه نیز سیاست بانک مرکزی بر آن است که صادرکنندگان با توجه به مکانیزم بازار، ارز خود را عرضه کرده و واردکنندگان و تولیدکنندگان نیز برای تامین ماشین آلات، مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز خود در این بازار ارز مورد نیاز را تامین کنند.»
«بانک مرکزی در شرایط جاری کشور این اطمینان را به مردم می دهد که همه تلاش خود را برای تامین منافع و مصالح عامه جامعه به کار می برد و دغدغه اصلی این بانک تامین نیازهای اساسی، ضروری و واقعی مردم است و در این زمینه تلاش خود را به کار خواهد برد.»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.