صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / آغاز به کار پروژه ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد
آغاز به کار پروژه ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد

آغاز به کار پروژه ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد

قرارداد همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) با محوریت ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد امضاء شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) با محوریت ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد امضاء شد.
این قرارداد میان «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت ( Core Accelerant) به امضاء رسید.
مشاوره، تحقیق، تحلیل، طراحی، تدوین معماری و مدل مفهومی پنجره واحد خدمات شهروندی، گردشگری و کسب و کار مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو با استفاده از تجربیات خارجی از جمله موضوعات این قرارداد است.

ضرورت خلق فرصت های جدید در مناطق آزاد
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بر ضرورت خلق فرصت های جدید در مناطق آزاد با استفاده از فناوری روز دنیا تاکید کرد و گفت: با تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور امکان ایجاد زیرساخت ها، بر اساس پنجره واحد خدمات الکترونیک در این مناطق فراهم می شود و این مناطق از ابتدای فعالیت خود از ظرفیت های جدید پنجره واحد خدمات استفاده می کنند.
وی افزود: در راستای ایجاد دولت الکترونیک که مورد توجه دولت تدبیر و امید است استقرار پنجره واحد خدماتی مناطق آزاد فعلی بر اساس زمان بندی قرارداد، اجرایی می شود و مناطق آزاد جدید هم در چارچوب این سامانه الکترونیکی راه اندازی می شوند.
مرتضی بانک ادامه داد: ظرفیت استفاده از نرم افزارهای هم راستا با استانداردهای روز دنیا و بهره گیری از تجارب مشاورین و متخصصین این رشته در مناطق آزاد کشور وجود دارد و قرارداد امروز فضا را برای خلق فرصت های جدید فراهم می کند و این موضوع مستقیما با ذینفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پیدا کرده و آنها می توانند تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه گری دریافت کنند.

ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد موتور توسعه در این مناطق است
«آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) هم در این مراسم گفت: این شرکت تمام نیازهای مناطق آزاد برای ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را برآورده می سازد و مسلما این سامانه، مناطق آزاد را به سطوح مد نظر مقامات و مدیران خواهد رساند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد موتور توسعه در این مناطق است گفت: ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک، قوانین و مبانی اداری و بروکراسی های رایج را حذف کرده و همه خدمات قابل ارائه به مخاطبان در یک سامانه واحد جمع آوری می شود.
مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) ادامه داد: مناطق آزاد ایران قابلیت تعامل و همکاری با مناطق آزاد دنیا را دارند و ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک می تواند برداشتن گام اول در این راه مهم و حیاتی باشد.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور و اجرای این پروژه شاهد موفقیت روز افزون در مناطق آزاد ایران باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.