سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قزوین / پلی که ذره‌ ذره باغستان را می‌کُشد
پلی که ذره‌ ذره باغستان را می‌کُشد

پروژه عمرانی پل جنوب شهر قزوین متوقف نشده است؛

پلی که ذره‌ ذره باغستان را می‌کُشد

باوجود پیگیری اهالی رسانه و تشکل‌های محیط زیستی و اظهار صریح معاون عمرانی استاندار قزوین مبنی بر توقف عملیات عمرانی فاز دوم پروژه پل جنوبی شهر با نام پل امام رضا (ع)، در چند روز اخیر مشاهده‌ شده است که نه تنها فعالیت‌های عمرانی ساخت این پل متوقف نشده، بلکه به صورت کاملاً خزنده و به آرامی همچنان ادامه دارد.

پل/باغستان/

به گزارش کسب و کار نیوز مبنی بر ادامه پروژه پل محدوده بلوار جمهوری اسلامی اظهار کرد: احداث این پل بر اساس طرح جامع ترافیکی صورت گرفته و سرمایه‌گذاری آن نیز انجام‌شده است و با ادامه آن حدود ۸۰۰ متر از باغات باغستان از بین خواهد رفت.

وی افزود: ادامه احداث این پل تا زمانی که تکلیف آن ۸۰۰ متر از باغات باغستان مشخص نشود میسر نخواهد بود.

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین در نشست خبری خود که هفتم شهریور ۱۳۹۷ برگزار شد در خصوص حفظ باغستان سنتی قزوین گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های احتمالی تصمیم گرفتیم ۱۰۰ هکتار از زمین‌های بالای اتوبان را به باغداران باغستان سنتی اختصاص دهیم و در عوض ۵۰۰ هکتار از باغات آن‌ها را که در معرض نابودی قرار دارد به تملک دولت درآوریم.

فرخ‌زاد در این نشست خبری این موضوع را اقدامی عملی برای حفظ باغات سنتی برشمرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این پل که به علت نامعلومی از میان باغستان سنتی و باستانی قزوین عبور می‌کند به نوعی نماد تخریب روح سبز شهر و تعویض درختان سرسبز پسته با سازه‌های چرک گرفته بتونی است، آنچنانکه به زودی شاهد قطع درخت پسته چندصدساله‌ای خواهیم بود که در برابر سازه عظیم یک پل ایستاده است و نشان می‌دهد این شهر به نفس‌های خودش هم احترام نمی‌گذارد.
 

گفتنی است؛ خبرنگار ایسنا برای پیگیری موضوع با معاون عمرانی استاندار، شهردار و اعضاء شورای شهر تماس گرفته اما متاسفانه کسی پاسخگو نیست لذا آماده دریافت پاسخ مسئولان در این خصوص هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.