صفحه اصلی / استان ها / مازندران / مازندران در مسیر محرومیت‌زدایی
مازندران در مسیر محرومیت‌زدایی

مازندران در مسیر محرومیت‌زدایی

استاندار مازندران از در دست اجرا بودن هزار پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در این استان خبر داد.

استاندار مازندران

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمد اسلامی» در نشست کارکنان منطقه بنادر و دریانوردی و منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر امیراباد مازندران اظهار کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدا، در مناطق روستایی در حوزه آب، برق، گاز و مسکن در دست اجراست.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز ۷۰۰ پروژه عمرانی در این بخش‌ها در مازندران بهره‌برداری شده بود.

اسلامی کاهش نرخ بیکاری را ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی و اشتعالزایی در مازندران دانست و گفت: نرخ بیکاری در فصل بهار گذشته در استان ۸٫۸ درصد بود که یک درصد کمتر از بهار سال قبل است.

اسلامی گفت: در بخش اشتغال روستایی ۱۶۵میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱ هزار نفر پرداخت شد و این تسهیلات هم‌چنان در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید سرمایه‌گذاری خوبی در بخش زیرساختی انجام شد که با وجود محدودیت مالی دولت، میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با دولت‌های گذشته مطلوب بود.

استاندار مازندران با اشاره به رشد ۴۸ درصدی ترانزیت بار در بندرامیرآباد ابراز امیدواری کرد که با افتتاح اسکله ریلی رورو کارکرد بندر افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان این‌که بندر امیرآباد قابلیت‌های زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود، اظهار کرد: با اجرای طرح تغییر ساعات کار اداری حدود ۱۵درصد کمبود برق استان جبران شد.

اسلامی افزود: با این کار حدود ۴۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد و توانست میزان خاموشی را با وجود تعطیلی یک واحد نیروگاه نکا جبران کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.