چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / قیمت جهانی طلا
قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۰۲ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۰۲ دلار و ۴ سنت رسید.
قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت، اما به دلیل نگرانی ها از تنش های تجاری میان آمریکا و چین همچنان در مسیر تداوم طولانی ترین دوره کاهش ماهیانه قیمت از سال ۲۰۱۳ تاکنون باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۲۰۲ دلار و ۴ سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم حدود یک هفته اخیر یعنی ۱۱۹۵ دلار و ۹۵ سنت رسیده بود. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون ۱٫۷ درصد کاهش یافته و در مسیر ثبت پنجمین کاهش ماهیانه متوالی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۲۰۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به اینکه رقم ۱۲۰۰ دلار یک رقم مهم از نظر روانی است، فعالان بازار طلا تلاش خواهند کرد که قیمت از این رقم فراتر برود… باید دید که آیا قیمت در پایان امروز به بالای ۱۲۰۰ دلار می رسد یا نه.»

تحلیلگران و تجار گفتند، به خصوص با توجه به اختلافات تجاری میان امریکا و چین، طلا تا حد زیادی از نوسانات ارزش دلار تاثیر می پذیرد.

قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اختلافات تاجری بین المللی و بحران ارزی ترکیه حدود ۷٫۷ درصد کاهش یافته است. سرمایه گذاران در ماه های اخیر ترجیح داده اند به جای سرمایه گذاری در بازار طلا به بازار دلار بروند.

شاخص ارزش دلار، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با اندکی تغییر به رقم ۹۴٫۷۳۱ رسید. روز گذشته به دلیل انتشار آمارهای مقبت از هزینه های مصرفی در آمریکا در ماه جولای، ارزش دلار شاهد رشد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.